Samsung wil zijn telefoons introduceren in het bedrijfsleven

Samsung heeft de ambitie om meer telefoons en tablets aan bedrijven te gaan verkopen. Daarvoor wil het bedrijf het imago van Android versterken in de professionele wereld.

post-image-3
Deze missie werd toevertrouwd aan Tim Wagner, voormalig verantwoordelijke business solutions Noord-Amerika, voor het merk… RIM (Blackberry-fabrikant)! Hij bekleedt nu de functie van Vice President en General Manager van de B2B-verkoop. De Koreaanse onderneming geeft zo invulling aan zijn wil om een B2B-salesteam op te richten deze naam waardig.

Tactisch gezien gaat het erom ervoor te zorgen dat de exploitanten die telefoons verkopen aan bedrijven tijdens onderhandelingen onmiddellijk “denken” aan de modellen van het Koreaanse merk.

Samsung wil ook rechtstreeks samenwerken met bedrijven door hen supportdiensten aan te dienen in de vorm van applicatieworkshops en pilootprogramma’s bestemd voor potentiële bedrijven.

Samsung wil ook professionele terminals ontwikkelen en een app store. “We zullen samenwerken met werknemers van bedrijven van elke grootte en hen tonen hoe ze het meeste voordeel kunnen halen uit ons platform,” aldus Tim Wagner.

Samsung wil ook meer versies van zijn software TouchWiz ontwikkelen, een gebruiksinterface die op Android draait. Samsung overweegt drie versies van TouchWiz, volgens het type telefoon waarvoor het bestemd is. De meest krachtige versie zal zich richten op smartphones die uitgerust zijn met een dual-core processor en die AES-encryptie ondersteunt, en VPN.
Show More
Back to top button
Close
Close