Xelion maakt mobiele marketing toegankelijk voor KMO’s

De SMS-module van Xelion Phone stelt Nederlandse KMO’s in staat om hun klantenrelaties uit te breiden via SMS: een online reclametechniek die binnen 5 jaar één van de meest gebruikte technieken zal worden, zo wordt gezegd. Deze bewering vloeit voort uit een onderzoek gerealiseerd door Airwide Solutions/mobileSQUARED bij de operatoren: 58% van hen verwacht zich aan een snelle gedragsverandering van de KMO’s.

post-image-3
Volgens de studie, die gevoerd werd in Groot-Brittanië, denkt 42% van de respondenten dat SMS de komende jaren een belangrijk onderdeel zal uitmaken van de online handel. Arthur van den Ende, directeur van Xelion, dicht aan de SMS een “enorm potentieel voor de KMO’s” toe. “Omdat tekstberichten op alle apparaten werken en elke consument deze weet te gebruiken, is SMS een belangrijk marketingelement, ook voor de kleinste bedrijven. Onze SMS-module speelt in op deze trend," luidt het.

Algemeen genomen worden SMS-berichten het meest door KMO’s verstuurd als “reminder”, om bijvoorbeeld een klant van een garage aan te manen zijn auto binnen te brengen voor onderhoud. De eigenaar van de wagen kan op deze manier ook op de hoogte worden gebracht wanneer hij zijn wagen mag komen halen.

Met de SMS-module die Xelion voorstelt, kunnen gegroepeerde, maar gepersonaliseerde SMS’en van een PC worden verstuurd. Er kunnen ook sjablonen worden ingesteld, net als een verzendingsdatum. De software slaat de volledige geschiedenis van de verstuurde SMS-berichten naar klanten op.

In Nederland, wordt de koppeling gemaakt met het SMS-netwerk van de operatoren, bijvoorbeeld met behulp van een SMS-gateway of in samenwerking met een SMS-operator.
Show More
Back to top button
Close
Close