SAP gaat de concurrentie aan met Salesforce.com

Op CeBIT heeft SAP zijn eigen CRM-systeem voorgesteld, Sales OnDemand genoemd. Hierdoor gaat SAP de concurrentie aan met Salesforce en met Microsoft CRM Online.

post-image-3
SalesOnDemand bestaat uit een reeks “on demand”-applicaties van SAP, die een verlenging zijn van de ERP-systemen van de fabrikant. Het doel: klanten benaderen die andere SAP-applicaties gebruiken, en dit door hen de toegang te verlenen tot de wereld van de SaaS (Software as a Service).

Sales OnDemand berust op een samenwerkingsverband “à la Facebook” en beschikt ook over SFA-mogelijkheden (salesforce automation).

SAP creëert zo applicaties die de ERP on-demand suite Business ByDesign ondersteunen.

Sales OnDemand zal beschikbaar zijn tijdens het tweede kwartaal van dit jaar. Zijn kostprijs zal volgens de bedrijfsleiding “heel competitief zijn in vergelijking met andere aanbiedingen op de markt.” De fabrikant legt vooral de nadruk op de voordelen die de integratie van Sales OnDemand biedt in de ERP-systemen van SAP.

Het is niet de bedoeling dat Sales OnDemand de CRM-software van SAP zal vervangen. Deze laatste wil ook een mobiele support bieden voor iPhones, iPads, Blackberries en andere Android-telefoons.
Show More
Back to top button
Close
Close