IBM wil resellers verwennen

En dan vooral de resellers die in de cloud geloven! Op de PartnerWorld 2011 Conferentie heeft IBM aangekondigd dat het zijn partners beter wil bedienen door hen oplossingen aan te bieden die gebaseerd zijn op de cloud van IBM. Voor het Amerikaanse bedrijf gaat het erom om de resellers, integrators en ISV de KMO’s te laten benaderen eerder dan dit rechtstreeks te doen.

post-image-3
“Wij gaan de concurrentie niet aan met onze partners, en vooral niet in de zone voorbehouden voor de ISV`s. Wij staan ze toe om de applicatieleverancier te zijn” voor het IBM-aanbod, aldus Mike Riegel, vice-voorzitter van IBM verantwoordelijk voor de relaties met de ISV`s en de ontwikkelaars gespecialiseerd in de cloud.

Partners die aan dit programma deelnemen kunnen de clouddiensten van IBM en Lotus-applicaties doorverkopen. IBM zal ook ontwikkelingstools aanbieden, alsook opleidingen en bevoorrechte toegang tot de cloudstrategie van IBM.

In mei wordt er een certificatieprogramma gelanceerd (IBM Cloud Computing authorization) voor softwarepartners die hun vermogen hebben aangetoond om te werken met het IBM Cloud Computing aanbod.

IBM biedt ook nieuwe stimulansen aan partners die diensten en analysesoftware implementeren. Het bedrijf lanceert een aantal nieuwe opleidingen en ontwikkelde een gepersonaliseerde versie van zijn business intelligence tool Cognos.

IBM voorspelt dat de handelspartners een belangrijke rol te spelen hebben door analysediensten aan te bieden aan middelgrote organisaties.

“Analyse biedt grote opportuniteiten,” zegt Riegel, verwijzend naar een studie van IBM waarin onthuld werd dat 70% van de bedrijfsleiders van financiële klanten ontevreden is over de huidige financiële prognosetools. 
Show More
Back to top button
Close
Close