Belgische e-commerce eindelijk uit de startblokken

Ogone, aanbieder van online betalingsdiensten, heeft haar cijfers bekend gemaakt met betrekking tot de uitgevoerde betalingen via Belgische e-commerce sites. De kaap van één miljard euro komt stilaan in zicht.

post-image-3
Ogone stelt een stijging vast van 28% in het aantal transacties en het bedrag van online betalingen. Het gemiddelde bedrag per transactie blijft echter stabiel. Het aantal transacties steeg van 8,8 miljoen naar 10,7 miljoen, en het totale gespendeerde bedrag steeg van 705 miljoen euro naar 903 miljoen euro.

De belangrijkste trend in de Belgische e-commerce betreft de verdere ontwikkeling van social e-shopping en de particuliere Belgische verkoopssites.
Met social shopping wordt het aankopen in groep bedoeld. Dit vindt zijn oorsprong in de Verenigde Staten. Voorbeelden hiervan in België zijn www.promocity.be, www.groupolitan.be, www.dollop.be. En net zoals vorig jaar zullen ook de e-shops “exclusief voor leden” zoals www.vente-exclusive.com, www.nl.snapstore.be en www.outlet-avenue.be hun opmars verder zetten.

De cijfers waarop Ogone zich baseert, zijn gebaseerd op het portfolio van Belgische klanten, die een totaal marktaandeel innemen van 85%. Het gaat hier dus wel degelijk om e-commerce-transacties waarvan de betalingen online werden gedaan. Online bestellingen die offline werden betaald, zijn hier niet inbegrepen.
Show More
Back to top button
Close
Close