Wikango: een markt die op de radar vliegt

Afgelopen september heeft Wikango, de nummer 2 van radarverklikkers, een nieuwe vertegenwoordiger benoemd in België die er de distributie moet beheren. In het Franstalig landsgedeelte is er al veel vraag, en nu werd een verantwoordelijke aangeduid om een kanaal in het noorden van het land te vormen.

post-image-3
Sinds enkele maanden was er ook een invoerder benoemd voor de hele Benelux. Hiervoor werd een vennootschap naar Belgisch recht Wikango opgericht, onder leiding van Michel Plennevaux en Arnaud Wirix, dat tot doel heeft de retail en de wederverkopers te beheren, maar ook de automobielsector die door M. Plennevaux goed gekend is.
 
De invoerder werkt met de exclusieve verdeler ARS voor de retail, terwijl een medewerkster belast werd met de voorstelling van producten bij de garages en verkopers van accessoires. "Wij staan ook al in contact met de invoerders van auto`s, voegt Michel Plennevaux eraan toe, om te zorgen voor een bredere aanwezigheid op het netwerk, en om over een groter aantal verkenners te beschikken (de safetycars)." De argumenten die de constructeur aandraagt zijn een erg laag retourgehalte, en een verschillende prijzenpolitiek naargelang men opteert voor de forfait of het abonnement.
 
België telt 600 verkooppunten (inbegrepen de ketens) maar de dekking in Vlaanderen zou nog onvoldoende zijn. En dus zal het noorden van het land voortaan door het Belgisch team toevertrouwd worden aan Paul De Scheemaecker.
 
Het Belgische bedrijf zoekt voor het hele land nog verkopers. "Maar dat moeten geëngageerde mensen zijn. Uileggen hoe het toestel juist te gebruiken kost tien minuten, en voorkomt telefoontjes achteraf. Het doel is niet om het toestel overal te verkopen, maar wel door specialisten", stelt Michel Plennevaux.
 
Coyote zegt 100.000 leden te hebben. Wikango, dat later op de markt kwam, heeft 6.000 toestellen verkocht waarbij men ook nog de 55.000 downloads moet tellen op de iPhone en Android.

Show More
Back to top button
Close
Close