Kaseya in de cloud

Kaseya, actief in België sinds 2007, wil zijn partners een hogere snelheid bieden en laat hen de keuze tussen: de installatie van de Kaseya-infrastructuur op hun eigen servers, of door het gebruik van de cloud-infrastructuur van de fabrikant.

post-image-3
De nieuwe – kleine – revolutie bij Kaseya is gebaseerd op de cloud-infrastructuur. Hiervoor werd reeds ervaring opgedaan in de Verenigde Staten, en werd deze in de zomer “in een light-versie” bij ons gelanceerd. De officiële implementatie zal deze maand plaatsvinden.
Het SAAS-aanbod van Kaseya is nochtans niet nieuw: sinds zijn oprichting heeft de onderneming zich altijd gericht op het web, maar werden de diensten dikwijls gehost op de servers van zijn resellers. Nu kan alles in de cloud geplaatst worden. Dit maakt het voor het kanaal mogelijk om hun klanten diensten te verhuren zonder dat daarvoor investeringen moeten gedaan worden. Maar het kanaal zal steeds een keuze kunnen maken tussen de twee bovenstaande mogelijkheden.

Voor Arne van Balgooien, verantwoordelijke voor België, start nu een bekeringsmissie bij het Belgische kanaal, dat nog niet echt vertrouwd is met het verkopen van diensten in de vorm van een abonnement. Dit is een model dat voor de cloud nochtans erg in trek is.

Kaseya heeft de benadering van ons land in de handen gelegd van de Fransman Stéphane Hauray en de Nederlander Arne van Balgooien. Deze laatste zal Aalst als uitvalsbasis hebben en het Nederlandstalige gedeelte van het land voor zijn rekening nemen.

Met Arne van Balgooien wil Kaseya zich positioneren buiten het traditionele commercialisatiemodel. “Wij willen ervoor zorgen dat de IT-reseller het maximum van zijn diensten commercialiseert.” In België heeft Kaseya zijn samenwerking met Portland stopgezet. “Momenteel hebben wij geen distributeur meer. Het is niet uitgesloten dat wij in de toekomst een beroep zullen doen op een broadliner die SAAS aanbiedt, maar dat is op dit moment nog niet zeker.”
Arne van Balgooien kondigt ook aan dat hij op zoek is naar partners, voornamelijk om de doelgroep van de KMO’s te benaderen. “We willen hen warm maken voor ons efficiënt concept van dienstenverhuur. Concreet gesteld is een dienstverlener niet langer verplicht om 500 tot 1000 licenties te verkopen en kan hij ook zeer kleine bedrijven benaderen.”
Show More
Back to top button
Close
Close