Toshiba zet de B2B onder druk

Met de lancering van zijn Loyalty-programma in België, besliste Toshiba zich te gaan concentreren op de “corporate sales”. Dit kan op zijn minst een grote uitdaging worden genoemd, aangezien België vooral een KMO-land is. 

post-image-3
Het getrouwheidsprogramma werkt op basis van gespaarde punten, legt Ronald Ravels uit (verantwoordelijke voor de Benelux). Iedereen kan eraan deelnemen en op deze manier hotelovernachtingen, diners, camera’s… te winnen. Dit spaar- en accumulatiesysteem via punten vervangt de bestaande programma’s niet, maar is er net een aanvulling op. Het beloont individuen, maar ook teams bij een reseller. Zelfs het administratief personeel mag zich dus aangesproken voelen.

Het Ambassadorprogramma, dat een jaar geleden werd gelanceerd, wordt voortgezet. Aan de twee eerste “Ambassador”-resellers, Redcorp en Wallmart, zou heel binnenkort een derde moeten worden toegevoegd. Een naam werd echter nog niet vrijgegeven. Wil een reseller die leads ontvangt deelnemen aan het Ambassador-programma, dan verbindt hij zich ertoe om het project op te volgen en verslag uit te brengen aan Toshiba. Voor specifieke aanbiedingen hebben Ambassadors ook toegang tot SKU’s.

De baas van de Benelux erkent ook dat het bedrijf enkele problemen heeft gekend wat betreft de Netbook,  maar wil tevens geruststellen: “We beschikken nu over een productaanbod dat beantwoordt aan de marktvraag.”
Op zijn 25e verjaardag beloofde Toshiba dat het wereldwijd de derde plaats wilde innemen wat betreft draagbare PC’s. Voor de Benelux bedraagt het marktaandeel momenteel 6,5%. In 2011 wil Toshiba een marktaandeel bereiken van 10%.
Show More
Back to top button
Close
Close