Zoom lanceert nieuwe agentische AI-oplossingen om tijd te besparen en connecties te versterken

Zoom Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) heeft vandaag nieuwe agentische AI-mogelijkheden geïntroduceerd om gebruikers te helpen taken platformonafhankelijk uit te voeren en tijd te besparen tijdens de werkdag. Met de Custom AI Companion-add-on kan Zoom AI Companion nu verbinding maken met 16 externe applicaties om taken te coördineren zonder Zoom te verlaten. Daarnaast is de Custom AI Companion-add-on nu online verkrijgbaar, waardoor kleine ondernemers AI Companion kunnen inzetten op externe videoconferencingplatforms zoals Microsoft Teams en Google Meet, vergadersamenvatting-sjablonen kunnen aanpassen, eigen avatars kunnen creëren en externe applicaties kunnen koppelen om de productiviteit te verhogen. Zo kunnen zij meer gedaan krijgen en zich richten op het opbouwen en laten groeien van hun bedrijf. 

post-image-3
“Met de agentische vaardigheden van Zoom AI Companion zullen gebruikers een aanzienlijke productiviteitswinst ervaren, waardoor ze meer gedaan krijgen — niet alleen in Zoom, maar ook in bedrijfskritische applicaties zoals ServiceNow, Jira, Salesforce, Asana, Box en meer,” zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom. “De Custom AI Companion-add-on stelt gebruikers in staat hun workflows te stroomlijnen door AI Companion te laten deelnemen aan hun Zoom Meetings en fysieke vergaderingen, en maakt het nu mogelijk om AI Companion ook te gebruiken op andere videoconferencingplatforms.” 

Nieuwe gekoppelde externe apps voor de Custom AI Companion-add-on

AI Companion maakt gebruik van agentische AI-mogelijkheden om de efficiëntie te maximaliseren, waardoor gebruikers tijd besparen en meer gedaan krijgen zonder Zoom Workplace te verlaten. Met de Custom AI Companion-add-on kunnen gebruikers al koppelen met apps zoals Amazon Q, Glean en Jira, waarmee krachtige indexering, enterprise search en ticketing mogelijk worden gemaakt. Nieuwe app-connectors bieden bovendien contextrijke antwoorden en helpen taken af te ronden binnen verschillende werkstromen door middel van intelligente app-orkestratie. 
  • Verbeter verkoop- en serviceprestaties: Versnel besluitvorming en verhoog klanttevredenheid door teams in staat te stellen servicetickets op te lossen, kansen te volgen en informatie in realtime bij te werken, direct vanuit Zoom. Wanneer verbonden met Salesforce, ServiceNow en Zendesk helpt AI Companion organisaties om workflows te stroomlijnen, handmatig werk te verminderen en ervoor te zorgen dat klantinteracties leiden tot concrete bedrijfsresultaten.  
  • Herdefinieer document­samenwerking: Wanneer AI Companion is gekoppeld aan Microsoft OneDrive, Google Drive, Box*, Confluence, Notion of Coda, faciliteert het zinvolle gesprekken door tijdens vergaderingen veilige toegang te bieden tot bestaande documenten. Ook kunnen er nieuwe documenten worden gegenereerd op basis van lopende vergaderingen, bestaande documenten worden bijgewerkt met eenvoudige prompts, of snel een samenvatting van een document worden opgevraagd. *Niet alle documentfuncties zijn bij de lancering beschikbaar. 
  • Vereenvoudig projectmanagement: Teams op de hoogte houden van projecten en activiteiten kan lastig zijn, maar wanneer je verbonden bent met Asana en Jira, kunnen gebruikers projecttools aansturen en raadplegen. Met AI Companion kun je projectstatussen bijwerken, taken toewijzen en deadlines instellen, zonder te hoeven schakelen tussen apps of handmatige workflows te gebruiken.
  • Verminder communicatiesilo’s: Houd chats en ideeën georganiseerd in Slack met de mogelijkheid om te zoeken, samen te vatten en berichten te plaatsen via AI Companion.
  • Versnel werving en onboarding van nieuw talent: Wanneer verbonden met Workday kan AI Companion het wervings-, interview- en onboardingproces versnellen met zoek- en samenvattingsmogelijkheden voor openstaande vacatures en kandidatenprofielen.
Bezoek de Zoom-website voor meer informatie over hoe app-integraties met de Custom AI Companion-add-on de efficiëntie kunnen verhogen.

Custom AI Companion-add-on breidt uit naar online klanten 

Veel ondernemers, zelfstandigen, kleine bedrijfseigenaren en consultants wisselen gedurende de dag vaak van vergaderplatform om gesprekken te voeren met klanten en stakeholders, zonder een centrale manier om hun vergadernotities te organiseren. 

De Custom AI Companion-add-on breidt de mogelijkheden van AI Companion voor vergadersamenvattingen uit naar externe videoconferencingplatforms zoals Microsoft Teams en Google Meet, met binnenkort ook ondersteuning voor Cisco Webex. Daarnaast biedt het agentische AI-functionaliteit om kleine bedrijven te helpen meer gedaan te krijgen: 
  • Professionele dienstverleners zoals consultants en freelancers kunnen hun workflows vereenvoudigen en tijd besparen, niet alleen bij Zoom Meetings, Zoom Phone-gesprekken en fysieke bijeenkomsten, maar ook door AI-gegenereerde vergadersamenvattingen te gebruiken op externe platforms zoals Google Meet en Microsoft Teams. Dankzij koppelingen met apps als Asana kunnen projecten automatisch in Asana worden bijgewerkt, zonder dat ze de vergadering hoeven te verlaten. 
  • Salesprofessionals kunnen relaties met prospects en klanten onderhouden en tegelijkertijd administratietijd besparen door verkoopgegevens automatisch bij te werken in CRM-systemen zoals Salesforce, op basis van het gesprek. 
  • Onderwijzers kunnen verder gaan dan alleen vergadersamenvattingen en lesplannen: ze kunnen betrouwbare samenvattingen en kernpunten genereren met aangepaste samenvattingen die gedeeld kunnen worden met studenten om het leren te versterken. Ook kunnen ze gepersonaliseerde video's maken met Custom Avatars voor Zoom Clips, zodat ze studenten in verschillende talen kunnen bereiken. 

Met de Custom AI Companion-add-on kunnen kleine bedrijven AI Companion koppelen aan de eerder genoemde 16 apps, én de vaardigheden van AI Companion aanpassen aan hun specifieke behoeften om de efficiëntie binnen hun organisatie te vergroten. 
  • Werk platformonafhankelijk: Zoom is een open platform en AI Companion kan deelnemen aan externe vergaderingen, waaronder Microsoft Teams en Google Meet, met binnenkort ook ondersteuning voor Cisco Webex. AI Companion kan namens de gebruiker aan vergaderingen deelnemen om automatisch te transcriberen, samen te vatten en concrete follow-ups te genereren. 
  • Bespaar tijd met AI-gegenereerde clips: Met Custom Avatars voor Zoom Clips kunnen gebruikers een avatar maken die op henzelf lijkt, een transcript van de gewenste inhoud aanleveren en AI Companion een clip laten genereren. Zo besparen ze tijd en kunnen ze hun inspanningen opschalen. 
  • Personaliseer vergadersamenvattingen met sjablonen: Gebruikers kunnen vergaderingen omzetten in op maat gemaakte, bruikbare samenvattingen door te kiezen uit 11 speciaal ontworpen sjablonen die aansluiten bij de toon, structuur en het doel van elke vergadering. 
  • Vergroot kennis: Beheerders kunnen Google Drive- of Microsoft OneDrive-accounts als gegevensbron koppelen in AI Studio, waarbij bestaande machtigingen worden gerespecteerd. Ook kunnen openbare URL’s worden gecrawld als kennisbron, zodat AI Companion deze pagina’s kan doorzoeken en relevantere antwoorden kan geven op gebruikersvragen. 

De Custom AI Companion-add-on is nu online te koop voor $12 per gebruiker per maand, in combinatie met betaalde Zoom Workplace-abonnementen. Bezoek de Zoom-website voor meer informatie over hoe organisaties AI Companion kunnen aanpassen aan hun unieke behoeften met de Custom AI Companion-add-on. 

Haal het maximale uit je werkdag met AI Companion

Zoom AI Companion blijft de productiviteit en samenwerking binnen Zoom Workplace verbeteren. Deze functionaliteiten zijn zonder extra kosten inbegrepen bij alle betaalde Zoom Workplace-licenties als onderdeel van Zoom AI Companion. 
  • Sneller aan de slag: De nieuwe onboarding-ervaring in de Zoom desktop-app maakt het eenvoudiger om de instellingen van AI Companion te configureren, zoals welke vergaderingen worden samengevat, met wie de samenvattingen worden gedeeld en op welke manier. 
  • Betere vergaderagenda’s opstellen: Gebruikers kunnen eenvoudig structuur aanbrengen in hun vergaderingen door agenda’s voor aankomende meetings te maken op basis van sjablonen. AI Companion kan ook eerdere vergaderingen of Zoom Docs gebruiken om nog beter afgestemde agenda’s te creëren. 
  • Haal meer uit gesprekken: Gebruikers kunnen AI Companion nu vóór, tijdens en na Zoom Phone-gesprekken raadplegen om snel bij te praten en diepere inzichten te krijgen. Ze kunnen vragen stellen als: “Waar ging het meningsverschil over?” of “Kun je me de belangrijkste besproken punten vertellen?” Ook kan AI Companion informatie uit eerdere gesprekken ophalen, gemiste oproepen prioriteren en concepten voor vervolgberichten opstellen. 
  • Documenten samenvatten in chatthreads: AI Companion kan ondersteunde tekstgebaseerde documenten die gedeeld worden in Zoom Team Chat samenvatten, zodat gebruikers snel en efficiënt nieuwe informatie kunnen verwerken zonder de chat te verlaten.  
  • Notities en taken vastleggen bij fysieke ontmoetingen: AI Companion ondersteunt ook fysieke vergaderingen met de Voice Recorder, die gesprekken transcribeert, samenvat en actiepunten vastlegt. Zo kunnen gebruikers zich volledig op het gesprek richten en later details en actiepunten teruglezen. 
  • Gemakkelijk toegang tot vergaderbestanden: Gebruikers hebben toegang tot vergadersamenvattingen, transcripties, opnames en eventdetails via de meeting card in de kalenderafspraak en per e-mail. Hosts kunnen deze bestanden binnenkort ook delen met deelnemers via de meeting card in Zoom Calendar, en deelnemers kunnen toegang aanvragen via het Zoom Calendar-event. 
  • Naadloos delen: AI Companion kan zo worden ingesteld dat vergadersamenvattingen automatisch gedeeld worden met andere platforms, zoals Slack, Microsoft Teams (binnenkort beschikbaar) of Salesforce (binnenkort beschikbaar), zodat collega’s direct op de hoogte zijn en klantgegevens worden bijgewerkt met de laatste gespreksinzichten. 

Zoom Workplace bevordert samenwerking en productiviteit

Zoom Workplace blijft samenwerken versnellen en helpt gebruikers om moeiteloos ideeën uit te werken, te creëren en effectief werk te leveren binnen één enkele app. 
  • Wijzigingen bijhouden en extern publiceren in Zoom Docs: Houd eenvoudig wijzigingen in documenten bij, waarbij toevoegingen, verwijderingen, vervangingen en opmaak met specifieke stijlen worden gemarkeerd. Gebruikers kunnen Zoom Docs nu ook publiceren als openbare webpagina’s, toegankelijk voor iedereen, ongeacht of ze zijn ingelogd of niet. 
  • Koppel, combineer en creëer langere clips: Voeg meerdere Zoom Clips samen tot één vloeiende video zonder externe apps, bekijk een voorbeeld en pas aan voordat je de bewerking afrondt, en behoud het originele materiaal zonder de oorspronkelijke bestanden te overschrijven.

Voor meer informatie over Zoom Workplace, bezoek de Zoom-website
Show More
Back to top button
Close
Close