Rippletide, AI voor verkoopteams

De AI-start-up heeft zijn nieuwe oplossing onthuld voor verkoopprofessionals die de transformatie van verkoopkansen willen maximaliseren.

post-image-3
De Franse start-up Rippletide lanceerde onlangs zijn nieuwe product dat is ontworpen om interacties met klanten en prospects te optimaliseren. 
De tool biedt een uitgebreid pakket aan functionaliteiten voor verkoopteams, waaronder het voorbereiden, analyseren, opnemen en samenvatten van verkoopgesprekken via videoconferenties. 

Daarnaast is de oplossing in staat om verkoopprestatie-audits uit te voeren, verkoopmedewerkers te personaliseren en informatie automatisch te integreren in de CRM voor een optimaal beheer van klantgegevens. 

In tegenstelling tot andere oplossingen die alleen beschikbaar zijn als onderdeel van een licentiepakket, kunnen met Rippletide alle bedrijven, zelfs de kleinste, de tool inzetten voor al hun teams. 
Bovendien vereist Rippletide geen langetermijnverplichting en biedt het ongeëvenaarde flexibiliteit.
 
Een oplossing die de verkoopproductiviteit verhoogt

Rippletide stelt verkoopteams in staat om tijd te besparen en de efficiëntie te verbeteren door tijdrovende taken te automatiseren, zoals het voorbereiden van vergaderingen (informatie over de prospect, zijn problemen, mogelijke bezwaren, enz. 

De tool, beschikbaar in 4 abonnementsniveaus (waarvan één gratis), identificeert de belangrijkste discussiepunten, volgt de te ondernemen acties en genereert een gedetailleerde samenvatting van elke vergadering. Een ander groot voordeel is dat Rippletide het CRM automatisch bijwerkt, zodat u kunt profiteren van alle informatie die het bedrijf bezit.
Bovendien is de tool meertalig, zodat vergaderingen kunnen worden getranscribeerd en geanalyseerd in de belangrijkste Europese talen, waaronder Frans, Engels, Duits, Italiaans en Spaans. 

"Klanten zien een aanzienlijke verbetering in de productiviteit en efficiëntie van hun verkoopteams. Een bedrijf als Intescia, dat gespecialiseerd is in BI, heeft zijn verkoopteams tussen de 4 en 8 uur per week aan productiviteit zien winnen", legt Patrick Joubert, CEO van Rippletide, uit.

En de CEO van het bedrijf concludeert: "Naast het verbeteren van het dagelijkse leven van hun teams, biedt Rippletide salesmanagers een krachtig strategisch hulpmiddel. Door zwakke signalen en verkoopdynamiek te analyseren, krijgen ze een gedetailleerd inzicht in verkooppraatjes, klantbehoeften en ideale klantprofielen. Deze acute kennis leidt tot effectievere marketingaanpassingen en prijsstrategieën".
 
Show More
Back to top button
Close
Close