Doccle gaat nauwer samenwerken met Isabel Groep

Door de fusie met Zoomit krijgt het facturatieplatform er in één klap 1,5 miljoen gebruikers bij.

post-image-3
Doccle gaat nauwer samenwerken met de Isabel-groep en neemt alle klanten van Zoomit over. Zakelijke klanten krijgen zo één aanspreekpunt voor het versturen van facturen en andere documenten, terwijl Doccle- en Zoomit-gebruikers hun vertrouwde platform kunnen blijven gebruiken. 

"Dankzij deze fusie zullen bedrijven hun klanten veel gemakkelijker kunnen bereiken via beide platformen en voor gebruikers neemt het aantal organisaties waarmee ze digitaal kunnen samenwerken toe", legt Bram Lerouge, CEO van Doccle, uit. 
Het platform heeft het aantal klanten met 34% zien stijgen. Het aantal gebruikers is ineens enorm gestegen, van 2,9 naar 4,4 miljoen.
 
Met Doccle en Zoomit heeft de Isabel-groep twee belangrijke digitale administratieve platformen voor consumenten, zelfstandigen en kleine bedrijven in België. 
Maar liefst 4,4 miljoen Belgen gebruiken Doccle of Zoomit om hun facturen digitaal en veilig te betalen. Tot nu toe moesten organisaties zoals energiebedrijven, ziekteverzekeraars en sociale secretariaten echter kiezen tussen de twee platformen om hun documenten naar klanten te sturen, wat administratief gezien niet de gemakkelijkste of meest efficiënte manier van werken is. 
En hun klanten moesten op hun beurt beide platformen raadplegen om hun rekeningen te betalen.
 
Eén aanspreekpunt voor beide platforms
 
Deze fusie zal de markt verduidelijken, vooral voor consumenten en professionele organisaties. Vooral vanuit deze professionele organisaties was de vraag groot. 
Doccle wordt voor hen het centrale merk en aanspreekpunt voor de dienstverlening en zal nu ook de administratie en commerciële belangen behartigen. Dit heeft een aantal voordelen. Het maakt het minder complex voor bedrijven, die niet meer hoeven te kiezen tussen Doccle en Zoomit. Het maakt het voor deze organisaties ook makkelijker om hun klanten op verschillende manieren te bereiken: Zoomit, Doccle Apps, Peppol, post, eigen portals en zelfs papier.
 
"Dankzij één technische verbinding kunnen zakelijke mailers hun B2C- en B2B-klanten via elk kanaal bereiken. Gebruikers van hun kant zullen al hun persoonlijke administratie kunnen beheren in één enkele applicatie, die ook facturen zal blijven weergeven in de applicaties van de banken. Na onze recente uitbreiding in Nederland, waar we het vertrouwen winnen van een groeiend aantal bedrijven en gebruikers, is dit weer een belangrijke stap in onze groei. Ons aantal gebruikers stijgt aanzienlijk, van 2,9 naar 4,4 miljoen", verklaart Marie Costers, VP Business Solutions Isabel Group.
 
Betere service: de klant kiest
 
De Doccle-oplossing brengt nu alle organisaties samen, maar de samenwerking heeft geen impact op de eindgebruikers. Zij blijven hun documenten ontvangen op hun huidige digitale administratieplatform. Wie vandaag bijvoorbeeld de factuur van zijn energieleverancier in Zoomit ontvangt, zal die ook in de toekomst in Zoomit ontvangen. 
Consumenten zullen in de toekomst echter meer en meer verzenders op beide platformen zien verschijnen en kunnen kiezen waar ze hun facturen verwerken.
 
Doccle en Isabel Group zullen de Zoomit-functionaliteit voor banken blijven ondersteunen. Voor financiële instellingen die werken met Zoomit verandert er niets. Het platform blijft werken aan een nieuwe technologische oplossing die meer toekomstbestendig is en beter geïntegreerd wordt in hun applicaties. Hierdoor zullen facturen nog veiliger en efficiënter verwerkt en betaald kunnen worden. Daarnaast zullen facturen in Doccle/Zoomit indien gewenst naadloos worden aangeleverd aan accountants.

Softwarepakketten die hun gebruikers (meestal kleine bedrijven) toelaten om B2C en/of B2B facturen te versturen en te ontvangen vanuit hun software, zullen kunnen blijven werken met de integraties (API's) van de Isabel-groep. Deze zullen gefactureerd en "bediend" worden door de Isabel-groep.
 
Show More
Back to top button
Close
Close