Albert van der Zwan leidt marketingafdeling Viking Group

De Europese leverancier van kantoorapparatuur heeft Albert van der Zwan benoemd tot hoofd Marketing, Merchandising en Digital. Hij rapporteert rechtstreeks aan Christa Furter, Managing Director van Viking Group.

post-image-3
Als Hoofd Marketing, Merchandising en Digital zal Albert van der Zwan verantwoordelijk zijn voor "het ontwikkelen van effectieve multi-channel marketingstrategieën, klantontwikkeling voor kleine, middelgrote en grote bedrijven, productmarketing- en merchandisinginitiatieven en alle ontwikkelingen met betrekking tot digitale en offline media", aldus het bedrijf.

"Met zijn uitgebreide marketingachtergrond en ruime ervaring in senior managementfuncties zal Albert een centrale rol spelen in ons turnaroundprogramma. Zijn doel is om unieke marketingstrategieën te ontwikkelen om de winkelervaring van onze klanten te verbeteren en het hele bedrijf in staat te stellen een hoger prestatieniveau te bereiken", legt Christa Furter uit.

Albert van der Zwan heeft internationale ervaring opgedaan in B2B en B2C marketing bij verschillende bedrijven en heeft een aantal managementfuncties bekleed in Europa. 
In 2004 leidde hij als interim hoofd marketing en sales bij de ANWB met succes de transformatie van de marketing- en salesorganisatie naar een meer klantgericht perspectief. 
In 2016 bekleedde hij de functie van directeur Marketing en Sales bij Orange Business Services. 
Meer recent werkte hij als Global Marketing & Brand Director voor de Manutan Group, een B2B handelsgroep gespecialiseerd in producten en apparatuur voor bedrijven en lokale overheden.
Show More
Back to top button
Close
Close