Hoe Salesforce en Google Cloud AI gebruiken in CRM

De twee bedrijven zijn een samenwerking aangegaan om gegevens beter te delen tussen Salesforce Data Cloud en Google BigQuery. Dit laatste biedt veilige tweerichtingstoegang tot gegevens zonder dat deze gekopieerd of verplaatst hoeven te worden.

post-image-3
Salesforce en Google Cloud hebben een strategische samenwerking aangekondigd om de kracht van AI, data en CRM te ontketenen.
De 'Bring your own AI model'-integratie tussen Salesforce Data Cloud en Google Cloud's Vertex AI moet helpen de AI-mogelijkheden te democratiseren door gebruikers meer keuze te geven in hoe ze AI en klantgegevens gebruiken.

Dit zal organisaties in staat stellen om meer gepersonaliseerde klantervaringen te leveren, klantgedrag beter te begrijpen en effectievere en kostenefficiëntere campagnes te voeren op het gebied van marketing, verkoop, diensten en handel. 
Deze nieuwe integraties moeten helpen het probleem van toegang tot en begrip van gegevens op te lossen en bedrijven in staat stellen hun gegevens te gebruiken om AI in hun hele bedrijf aan te drijven en er hun voordeel mee te doen, met als doel de klantervaring te verbeteren.

Gegevens omzetten in bruikbare informatie en gepersonaliseerde ervaringen
 
Concreet maakt de nieuwe integratie tussen Salesforce Data Cloud en BigQuery het voor bedrijven eenvoudiger om uniforme profielen van hun klanten op te stellen en zo nieuwe, sterk gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden. Salesforce en Google Cloud bieden klanten naadloze toegang tot gegevens op meerdere platforms en in meerdere clouds, alsof hun gegevens op één plek worden gehost - zonder kopieën of ETL (Extract, Transform, Load). Dit verlaagt de kosten en complexiteit van het overzetten of kopiëren, terwijl de governance en het vertrouwen behouden blijven.

Salesforce Data Cloud + Google Vertex AI

Dankzij nieuwe integraties tussen Salesforce Data Cloud en Google Cloud's Vertex AI kunnen klanten hun eigen modellen van Vertex importeren en deze in het hele Salesforce-platform gebruiken om specifieke bedrijfsbehoeften aan te pakken, zoals het voorspellen van aankoopgedrag of de kans op churn op basis van hun Salesforce Customer 360-gegevens. Toegang tot zero-copy data voor AI-model training helpt bedrijven hun AI-investeringen te maximaliseren door hen direct toegang te geven tot uniforme klantgegevens, het modelontwikkelingsproces te stroomlijnen en de nauwkeurigheid en effectiviteit van AI-voorspellingen en intelligentie te verbeteren.
 
Hoe kunnen bedrijven Salesforce's Data Cloud en Google's BigQuery en Vertex AI gebruiken om de klantervaring te verbeteren?

Een modemerk of detailhandelaar kan CRM-gegevens - zoals de aankoopgeschiedenis van klanten en service-interacties - koppelen aan niet-CRM-gegevens zoals real-time online activiteit of het sentiment in de sociale media. Het kan dan gepersonaliseerde AI-modellen inzetten die op basis van deze gegevens voorspellen hoe waarschijnlijk het is dat klanten bepaalde soorten kleding kopen, en ultragepersonaliseerde aanbevelingen doen aan klanten via het meest geschikte kanaal, zoals e-mail, een mobiele app of sociale netwerken.

 "Deze samenwerking maakt de weg vrij voor ongekende innovatie en zakelijke waarde voor onze klanten," concludeert David Schmaier, Chief Product Officer bij Salesforce.
 
-De integratie van Data Cloud en Google Vertex AI gaat in juli 2023 een pilotfase in en zal vanaf oktober 2023 beschikbaar zijn.
-De integratie van Data Cloud en BigQuery gaat in oktober 2023 de pilotfase in en zal vanaf februari 2024 beschikbaar zijn.
-De integratie van Marketing Cloud en Google Analytics komt later dit jaar beschikbaar en zal compatibel zijn met GA4.
Show More
Back to top button
Close
Close