Home/ channel belgium /Hoe IT-diensten zullen veranderen in 2023 Hoe IT-diensten zullen veranderen in 2023 Bedrijven besteden steeds vaker bepaalde interne verantwoordelijkheden uit. Outsourcing van IT-diensten op basis van efficiëntie, veiligheid en toegevoegde waarde. Een studie presenteert 5 trends waarmee het mkb in 2023 te maken krijgt. 2023-01-25Comment 148518146 Bedrijven willen strategischer opereren en hun mensen en middelen optimaal inzetten. Tegen deze achtergrond schetst een studie van Sharp 5 potentiële trends waarmee kmo's in 2023 waarschijnlijk te maken zullen krijgen. -Migratie naar de cloud Kleine en middelgrote ondernemingen verplaatsen hun werk, diensten en processen steeds vaker naar de cloud. Eurostat heeft vastgesteld dat cloud computing tussen 2020 en 2021 met 5% is toegenomen in het Europese mkb. Daarnaast gebruikt 41% van deze organisaties een publieke clouddienst om bijvoorbeeld hun e-mailsystemen en bestanden in elektronische vorm op te slaan. -Hybride werken Met de overstap naar de cloud en aanpassingen van het kantoorwerk kunnen bedrijven hun werknemers een hybride werkomgeving bieden waarmee werknemers flexibel kunnen kiezen hoe en waar ze werken. Met de juiste technologische infrastructuur kunnen organisaties deze manier van werken effectiever aanbieden. En meer kandidaten aantrekken, vooral jongeren. -(IT-)beveiliging Met de toenemende populariteit van de publieke cloud is gegevensbescherming een belangrijke en noodzakelijke taak geworden. Dit omvat niet alleen anti-virus, malware en andere cyberbeveiligingsprogramma's, maar ook een strikt en duurzaam back-upbeleid. Eén enkel datalek kan een bedrijf echter ruïneren. Uit statistieken blijkt dat 60% van de kleine bedrijven binnen zes maanden na een grote cyberaanval de deuren moet sluiten. In 2023 zullen IT-dienstverleners zich daarom moeten richten op bewustmaking van het belang van goede beveiligingsproducten. -Gegevensbeheer Gegevensbeheer is in opkomst, dankzij programma's als Microsoft Power BI. Business intelligence-platforms die niet-technische kantoormedewerkers hulpmiddelen bieden om gegevens samen te voegen, te analyseren, te visualiseren en te delen. Steeds meer kleine bedrijven doen mee, rechtstreeks of via een derde partij (IT-dienstverlener). Het verzamelen en beheren van deze informatie levert waardevolle inzichten op voor een organisatie (vermindering van operationele kosten en verhoging van de efficiëntie/workflow). -Voice over IP Het Integrated Services Digital Network en het Public Switched Telephone Network voldoen niet langer aan de behoeften van de hedendaagse gebruikers. Daarom zal ISDN tegen 2025 worden ontmanteld. Dit zal Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address