SPIE België haalt nieuw contract binnen voor scholen in Wallonië

De Belgische dochteronderneming van SPIE heeft een nieuw "Helpdesk"-contract binnengehaald voor de technische ondersteuning van IT-apparatuur in scholen in Wallonië.

post-image-3
In het kader van het Digitale Schoolplan heeft de Waalse overheidsdienst de plicht om scholen met IT-apparatuur zo doeltreffend mogelijk technisch te ondersteunen. Deze ondersteuning moet het mogelijk maken de docenten zoveel mogelijk te ontlasten van het oplossen van technische incidenten en andere storingen in verband met apparatuur en installaties.
Daarom werd in 2004 een technische ondersteuningsdienst opgericht, die sindsdien door de ICS-afdeling van SPIE België wordt verzorgd.

Deze dienst moet nu worden aangepast aan de nieuwe behoeften van de Waalse openbare dienst. 
Het nieuwe contract "Helpdesk" werd binnengehaald door de afdeling ICS van SPIE België en zal worden uitgevoerd vanaf de tweede helft van 2022, voor een periode van vier jaar, met een herziene inhoud in vergelijking met de vorige jaren om beter aan te sluiten bij de ontwikkeling van het Digitale Schoolplan.

Het door SPIE Belgium voorgestelde nieuwe systeem zal worden onderverdeeld in verschillende interventieniveaus, gaande van een website om het probleem zelf op te lossen tot technische bijstand ter plaatse - met inbegrip van telefonische of e-mailondersteuning voor meer specifieke vragen.
In het kader van dit contract kunnen twee soorten interventies worden onderscheiden: hardware-interventies en software-interventies.

"Het contract met de Waalse Overheidsdienst maakt ons bijzonder trots op de jarenlange trouw van deze klant aan onze diensten en op onze teams, die een stabiele en evenwichtige dienst van de hoogste kwaliteit leveren", aldus Arnaud Le Roy, Support & Technical Manager in de ICS-divisie van SPIE Belgium.
 
Show More
Back to top button
Close
Close