Lenovo boekt recordkwartaal, strategie blijft transformatie en duurzame groei stimuleren. Winstgevendheid op weg naar verdubbeling op drie jaar

Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) heeft vandaag recordkwartaalresultaten voor de Groep bekendgemaakt, met historische recordcijfers voor zowel winst als inkomsten. De operationele excellentie, innovatie, en de sterke uitvoering van het beleid van de onderneming liggen aan de basis van de verbeteringen in alle belangrijke bedrijfsgroepen, ondanks de algemene uitdagingen aan de toeleveringskant van de sector. Samen met de mogelijkheden die worden geschapen door versnelde digitalisering, intelligente transformatie en IT-upgrades in toestellen, infrastructuur en toepassingen overal ter wereld, blijven deze de winstgevendheid van de Groep op lange termijn en op duurzame wijze verhogen.

post-image-3
De prestaties van Lenovo verbeterden aanzienlijk ten opzichte van vorig jaar: het nettoresultaat steeg met 65% jaar-op-jaar tot 512 miljoen USD en de nettowinstmarge verbeterde met 0,7 procentpunt. Op koers naar de doelstelling van de Groep om in drie jaar te verdubbelen. De inkomsten vóór belastingen bedroegen 742 miljoen USD, een stijging van 58% j-o-j, en de opbrengsten van de Groep bleven sterk groeien tot 17,9 miljard US dollar, een stijging van 23% j-o-j. De operationele cashflow verdubbelde op jaarbasis tot 1,6 miljard USD en tegelijk stegen de R&D-uitgaven van de Groep in het kwartaal met bijna 60% als gevolg van de verhoogde investeringen in innovatie.

In de toekomst zal de strategie om duurzame rendementsverbeteringen en groei te realiseren zich blijven toespitsen op activiteiten en segmenten met hoge marges, terwijl tegelijkertijd de investeringen in R&D over een periode van drie jaar worden verdubbeld, zoals vorig kwartaal werd aangekondigd. Deze focus zal de voortdurende transformatie van de Groep ondersteunen, waarbij technologie wordt ontwikkeld die gericht is op de nieuwe IT-mogelijkheden en de technologiearchitectuur van 'Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence', voortgebracht door de veranderende behoeften van de klant.

"Lenovo's nieuwe IT-technologiearchitectuur van "Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence" wint aan momentum en wordt steeds meer geaccepteerd in de hele sector. Dankzij de sterke uitvoering van onze 3S-strategie (Smart Devices/IoT, Smart Infrastructure, Smart Vertical) hebben zowel onze netto-inkomsten als onze omzet in het afgelopen kwartaal nieuwe records bereikt, en we zijn op weg om onze nettomarge binnen drie jaar te verdubbelen. Tegelijkertijd zijn onze investeringen in R&D sterk toegenomen met bijna 60%", aldus Yuanqing Yang, voorzitter en CEO van Lenovo. "Vooruitkijkend zullen we blijven streven naar ons doel om de R&D-uitgaven in drie jaar te verdubbelen, en onze service-geleide intelligente transformatie verder te stimuleren."

Lokale verwezenlijkingen
“We hadden opnieuw een sterk kwartaal voor Lenovo Benelux. We zagen een aanhoudende groei in onze belangrijkste segmenten - Consumer en Commercial - met een sterke vraag in onze KMO-markt waar kantoren heropenen en bedrijven verder gaan met hybride werken. De prestaties op jaarbasis waren positief, met een aanzienlijke groei van het marktaandeel in de totale markt en een verbeterd dienstenaanbod voor commerciële bedrijven in het hele gebied." - Maarten Guijt, General Manager Lenovo Benelux PCSD.

"Het tweede kwartaal was het vijfde kwartaal op rij met een groei in dubbele cijfers ten opzichte van vorig jaar, en blijft sterk in alle klant- en productsegmenten. Een zeer bijzondere gebeurtenis in Q2 was de inauguratie van de nieuwe Nederlandse supercomputer, Snellius at Surf, geleverd door Lenovo. We verwachten dat deze groei zich in de toekomst zal voortzetten." - Tina Borgbjerg – General Manager Lenovo ISG Benelux & Nordics.

"We hebben onze aanwezigheid in het premium segment uitgebreid met de introductie van de nieuwe motorola edge 20-franchise in het tweede kwartaal, wat heeft geleid tot een voortzetting van de sterke groei in retail, e-tail en de operator business in Nederland, België en Luxemburg. Het aanbod van mobiele oplossingen van Motorola voor zakelijke klanten en de verdere samenwerking met andere bedrijfsonderdelen van Lenovo heeft geleid tot een uitbreiding van onze aanwezigheid in de Enterprise-markt.” - Ruben Weenink, General Manager MBG Lenovo Benelux.

Voor meer informatie kan u terecht in het Engelstalige persbericht. Lees meer.
Show More
Back to top button
Close
Close