GreyOrange automatiseert het logistieke centrum van Bpost's Active Ants

De Indische start-up, gespecialiseerd in de ontwikkeling van intelligente software voor robots, zal het e-fulfilmentcenter van Bpost-dochter Active Ants in Willebroek uitrusten. Deze uitbreiding in België is de tweede stap in de Europese groei van het bedrijf GreyOrange.

post-image-3
Het Indiase bedrijf GreyOrange, dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van intelligente geautomatiseerde oplossingen voor fulfilmentactiviteiten, heeft de uitbreiding aangekondigd van zijn GreyMatter-besturingssysteem en Ranger MoveSmart-robots in het logistieke centrum van Active Ants in Willebroek, België. 

De nieuwe intelligente oplossingen zullen het logistieke centrum van Bpost in staat stellen om jaarlijks niet minder dan 4 miljoen pakjes te verzamelen met slechts 14 werknemers.
 
Ter herinnering, GreyOrange's fulfillment oplossing heeft zijn efficiëntie al bewezen in Active Ants' fulfillment center in Nederland, en heeft sindsdien zijn aanbod uitgebreid naar de Belgische markt in afwachting van de verhoogde vraag naar e-commerce tijdens de feestdagen. 
Deze uitbreiding is de start van een programma om de efficiëntie van verschillende magazijnen in Europa te verbeteren.  
 
Active Ants levert warehousingdiensten aan e-commercebedrijven op basis van automatisering en robotinzet. 
Het Active Ants centrum bewaart, verpakt en distribueert goederen (meer dan 5 miljoen bestellingen per jaar) voor meer dan 250 detailhandelaars.  
 
Het GreyMatter-besturingssysteem en de Ranger MoveSmart-robots zijn betrokken bij het hele fulfilmentproces, van het in dozen verpakken van de producten tot het sorteren op de plaats van bestemming, waardoor de levertijden naar de eindklanten worden verkort en de kosten worden verlaagd. Als softwareoplossing kunnen de robots zich aanpassen en evolueren om te voldoen aan de behoeften van toekomstige actieve mieren om nauwkeurige en efficiënte e-fulfilmentdiensten te blijven leveren aan klanten.  

"Eindklanten worden steeds veeleisender als het op e-commerce aankomt. Uit ons onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten verwacht dat hun online bestellingen binnen twee dagen worden geleverd. Online shops en retailorganisaties kunnen het zich niet veroorloven om achter te lopen met levertijden, want als bestellingen te laat zijn, gaan klanten ergens anders heen", zegt Jan Heijblom, Benelux-directeur bij GreyOrange.  
 
 
 
Show More
Back to top button
Close
Close