Spoed bij online e-shoppen

De gezondheidscrisis heeft de verkoop van elektronische producten op het internet in België aanzienlijk gestimuleerd. Spelletjes staan bovenaan de lijst.

post-image-3
De laatste editie van de "BeCommerce Market Monitor" publiceert een duidelijk oordeel: "De Belgen investeren eerder in mode, elektronica en games dan in reizen".

Terwijl de online reissector in het eerste kwartaal van 2021 minder dan de helft van zijn inkomsten haalde in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, gaven de Belgen vooral uit aan mode, elektronica en gaming gerelateerde producten.
"Ondanks de heropening van veel winkels in het eerste kwartaal, bleven consumenten online kopen, zelfs voor kleinere bedragen en aankopen," vat Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce, samen. 
"Terwijl de Belgen in dezelfde periode vorig jaar 28 miljoen online uitgaven, is dit cijfer nu met de helft gestegen tot 41,9 miljoen aankopen. "

Tijdens de coronaviruscrisis waren het vooral spelletjes die in dit kwartaal online het best verkochten. Een kwart van het totale aantal online-aankopen werd namelijk gedaan in de categorie gokken. In het eerste kwartaal van dit jaar werden niet minder dan 9,6 miljoen gokaankopen gedaan. Bovendien werd acht op de tien stukken speelgoed online gekocht.

De kredietkaart is nog steeds de op één na populairste betaalmethode. De meest gebruikte betaalmethode is nog steeds de online betaling met Bancontact, met 59% van de aankopen die met deze methode worden gedaan. 
PayPal sluit de top drie af en is goed voor een derde van de online aankopen.

Bovendien werd 37% van de online aankopen gedaan met een smartphone. De laptop blijft echter het favoriete apparaat voor online aankopen met 52% van de online aankopen.
 
 
 
Show More
Back to top button
Close
Close