Samsung opent zijn eerste Experience Store in Wallonië

De elektronicagigant vestigt zijn derde "Experience Store in België" in de Shopping Rive Gauche in Charleroi. Een nieuwe winkelruimte van 200 m² om alle mobiele innovaties van Samsung te ontdekken.

post-image-3
Ondanks de pandemie en de groei van e-commerce is de opening van een nieuwe elektronicawinkel nog steeds een must om tegemoet te komen aan de winkelgewoonten van de Belgen. Dat is althans de inschatting die de fabrikant Samsung heeft gemaakt door zijn eerste "Experience Store" in Wallonië te openen.

De keuze van de locatie van de winkel in Charleroi werd ingegeven door de verkoopcijfers van het merk in de Henegouwse regio.
Na de opening van Docks Bruxsel in Brussel (2016) en Wijnegem Shopping Center in Vlaanderen (2019) is het nu het winkelcentrum Rive Gauche in het hart van Charleroi (8 miljoen bezoekers per jaar) dat de eerste Samsung Experience Store in Wallonië huisvest.

"Zoals de naam al doet vermoeden, is het idee achter een Samsung Experience Store om de consument onder te dompelen in de wereld van de fabrikant", legt Willem Visser, Vice President Mobile bij Samsung Benelux, uit. 

En dat in een tijd waarin online winkelen al enkele jaren in opmars is, en met de pandemie nog meer. 
"Onze klanten willen door de deur van een winkel kunnen lopen en onze deskundigen ontmoeten om een product uit te proberen, aan te raken en vast te houden voordat ze het kopen. En deze behoefte is nog groter onder de jongeren van generatie Z". 

Met andere woorden, de fysieke winkel blijft onmisbaar voor de Belg, vooral wanneer het gaat om de aankoop van elektronische apparaten en wanneer deze tot de premiumcategorie behoren. 

De cijfers bevestigen dit: zelfs na insluiting geeft 84% van de Belgische consumenten er de voorkeur aan hun smartphone in een fysieke winkel te kopen. Op die manier kan de consument, als er zich een probleem voordoet, met een personeelslid spreken en naar gelang van zijn behoeften worden geholpen. Het is gebleken dat online shoppers zich meer op hun gemak voelen wanneer zij weten dat er een fysieke winkel van het merk in de buurt is.

"De opening van de nieuwe Experience Store in Charleroi past ook in de algemene strategie van Samsung om dicht bij zijn klanten te blijven en een 'Direct-to-Consumers'-aanpak te bevorderen," besluit Willem Visser. 

In de Experience Store zullen vooral alle nieuwste mobiele innovaties van Samsung te zien zijn, waaronder de nieuwste smartphones, tablets, smartwatches, koptelefoons, enzovoort. 
 
 
 
Show More
Back to top button
Close
Close