Sage bekrachtigt en onderschrijft HR-beleid resoluut gericht op werknemerswelzijn

Naast twee nieuwe kaderfuncties om optimale werkomstandigheden te garanderen, komt het bedrijf ook met drie ‘Recharge Days’ – extra rustdagen – om zijn medewerkers te bedanken voor hun harde werk en enthousiaste service aan de klant in deze bijzondere tijden.

post-image-3
Sage, marktleider in cloudgebaseerde oplossingen voor boekhouding, payroll en bedrijfsbeheer, is wat betreft employer branding het jaar uitstekend begonnen. Sinds enkele jaren voert Sage een personeelsbeleid met een strategie die de agiliteit, de goodwill en het welzijn van zijn medewerkers centraal stelt. Het bedrijf kondigt ook de creatie aan van twee nieuwe managementfuncties op kaderniveau: Vice President Diversity & Inclusion en Vice President Culture and Wellness.

Een pandemie die Sage dichter bij zijn werknemers heeft gebracht

Begeleiding, transparantie en zorgzaamheid blijven tijdens deze crisis de rode draad doorheen de acties van alle teams binnen het bedrijf. Hoewel Sage al meerdere jaren een voorloper is op het vlak van telewerk, werden de middelen en tools versterkt om de medewerkers te ondersteunen in deze nieuwe thuiswerkwereld, die ook de nieuwe norm aan het worden is.

Sage en zijn 13.000 werknemers wereldwijd beschouwen zorg en aandacht voor het welzijn van de teams als fundamentele waarden. Als blijk van erkenning voor hun niet-aflatende inzet voor hun  klanten, kregen alle werknemers drie verlofdagen aangeboden, zogenaamde "Recharge Days", opdat ze zouden kunnen uitrusten en hun batterijen weer opladen. Januari stond ook in het teken van wellness met een programma vol culinaire, sportieve, ludieke en solidaire activiteiten om alle medewerkers een moment van ontspanning te gunnen om met elkaar te delen.

Concrete acties en verbintenissen voor vandaag en morgen

In het kader van zijn beleid kondigde Sage aan te rekruteren voor twee gloednieuwe managementfuncties op kaderniveau.

Enerzijds komt er een Vice President D&I die verantwoordelijk zal zijn voor diversiteit en inclusie op mondiaal niveau. De bedoeling is om iedereen vlot te laten integreren en teamwork te bevorderen door kwesties als gelijkheid tussen seksen, het integreren van jongeren, en de rechten van zowel minderheden als gendergemeenschappen nauwgezet op te volgen. Daarnaast wordt er een vicevoorzitter voor cultuur en welzijn aangeworven die onder het personeel bewustzijn zal moeten creëren inzake gezondheid en welzijn op het werk door gerichte acties en evenementen voor te stellen.

De Sage Foundation blijft de drijfveer achter de inspanningen van de software-uitgever om maatschappelijk engagement te stimuleren. Een van de vele lopende acties is een virtuele race waar medewerkers in teams aan kunnen deelnemen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een vereniging naar keus.

Sage, ontvangt alvast erkenning in Frankrijk als een van de beste werkgevers in de high-tech-sector... en wie kan dat beter beamen dan de werknemers zelf?

Sage behoort tot de tien beste Franse werkgevers volgens de France 2021-ranking van Glassdoor, waar het bedrijf de 7de plaats inpalmt met een score van 4,2. Sage is ook opgenomen in Capital's lijst van de 500 beste werkgevers van Frankrijk, waar het op de 12de plaats prijkt. Dit tweede klassement zoomt in op de reputationele kwaliteit van een bedrijf, zowel onder diens personeelsbestand als binnen zijn sector.

Marie-Claude Chazot, Directeur Human Resources bij Sage Southern Europe, is zeer blij met deze dubbele onderscheiding: "Het succes van onze medewerkers is een van de pijlers van onze strategie. De periode die we nu doormaken, heeft ons in staat gesteld onszelf opnieuw uit te vinden en alle acties te versterken die al in gang waren gezet om de werknemers een werkomgeving te bieden die het hen mogelijk maakt open te bloeien en hun carrière te stimuleren. Begeleiding, goodwill en een luisterend oor vormen de fundamenten van onze bedrijfscultuur en -acties. Deze onderscheidingen zijn dan ook te danken aan al onze teams, die daarmee beloond worden voor hun inzet voor onze klanten tijdens de crisis.”

 
Show More
Back to top button
Close
Close