Wanneer telewerken problemen veroorzaakt voor de KMO

Eén derde van de werknemers van middelgrote ondernemingen in Europa zegt weinig gemotiveerd te zijn omwille van de technologische problemen die zij tegenkomen bij het telewerken, zo blijkt uit een recent onderzoek. Een fenomeen dat hun groei in de weg staat.

post-image-3

De problemen bij het telewerken zijn een obstakel op de weg naar het succes van middelgrote ondernemingen, zo blijkt uit een onderzoek van Ricoh Europa. Daarin werd de werkervaring onderzocht bij 632 Europese kantoorbedienden tijdens de coronaviruspandemie, bij bedrijven die tussen 250 en 999 werknemers tellen.

Het onderzoek toont aan dat bedrijven die er niet in slagen om zich aan de uitdagingen van het telewerken aan te passen, zich in een delicate positie zetten voor hun toekomstig succes.

Op een moment dat de continuïteit van de activiteiten essentieel is om solvabel te blijven, bevestigt 24% van de werknemers "niet over de tools te beschikken die zij nodig hebben om de klanten goed van dienst te zijn wanneer zij telewerken". Anderzijds zegt 27% niet over de nodige tools te beschikken om met de collega`s samen te werken wanneer zij buiten het kantoor werken.

De uitdagingen van het telewerken hebben ook een impact op beveiliging en compliance: 27% van de werknemers verklaart dat het opvolgen van de bedrijfsprocedures moeilijk is wanneer zij telewerken, omdat de technologie die ter plaatse is hen niet toelaat om het te doen.

"Het is duidelijk dat veel ondernemingen momenteel in een `overlevingsmodus` zijn. Maar wanneer u met de rug tegen de muur staat, moet u slimmer werken. Niet ingaan op de behoeften van de werknemers op het gebied van telewerken, zou heel wat doelstellingen op lange termijn kunnen saboteren. Het is een evenwichtsoefening, maar enkel bedrijven die erin slagen om alles tegelijkertijd te laten werken, zullen hun weg naar succes op lange termijn blijven bewandelen", aldus Eric Gryson, CEO van Ricoh België en Luxemburg.

Show More
Back to top button
Close
Close