Hoe Black Friday de records verpulvert bij de online koopjes!

November is gaan behoren tot de traditie van de "goede koopjes". Black Friday heeft 63% meer opgebracht dan de eerste week solden, zo vermeldt de nieuwste Market Monitor van BeCommerce.

post-image-3

November is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste aankoopmaanden van het jaar. Zo werden er  verleden jaar in die periode meer online aankopen uitgevoerd dan in de traditionele verkoopmaanden, "omdat de feesten die tal van kortingen bieden -zoals Black Friday- uit het buitenland komen", aldus Be Commerce Market Monitor.

Een primeur in de geschiedenis van de e-commerce!
En het is duidelijk dat iedereen mee op de trein gesprongen is: niet alleen de online winkels, maar ook de traditionele fysieke winkels. BeCommerce verwacht dan ook een nog grotere groei voor het seizoen 2020, omwille van de coronacrisis.

"Het aankoopgedrag van de Belgen is enorm veranderd onder invloed van de coronacrisis: de gebruikers hebben hun weg naar de online winkels voorgoed gevonden", aldus Sofie Geeroms, CEO van BeCommerce.

De federatie van de Belgische online handel verwacht dan ook "een zeer drukke herfst voor onze partners", en spoort de gebruikers en webwinkels aan om hiermee rekening te houden en "tijdig te bestellen, en alternatieve leveringswijzen uit te rollen". Om een logistieke chaos te vermijden.

Verleden jaar zijn de online aankopen in november met 63% gegroeid in vergelijking met de andere maanden van het jaar, volgens de cijfers van GfK in opdracht van BeCommerce.

De groeiende populariteit van Black Friday in het bijzonder draagt bij tot die stijging. In 2019 hebben de Belgen die dag voor niet minder dan 137,5 miljoen euro aangekocht. Wat een derde meer is dan in 2018.

Show More
Back to top button
Close
Close