Samsung in de top 5 van sterkste merken

Samsung is opgeklommen tot de 5e plaats in het "Interbrand" klassement (Best Global Brands) dankzij zijn waarde die de 62,3 miljard dollar bedraagt, wat 12 keer meer is dan bij de eerste evaluatie in 2000.

post-image-3

De Koreaanse computergigant meldt dat hij de vijfde plaats gehaald heeft van het klassement van de beste wereldwijde merken (Best Global Brands) van 2020. Die wordt opgesteld door Interbrand, het adviesbureau in evaluatie van merken met wereldwijde omvang. Reden voor die 5e plaats: het heeft zijn grootste waarde ooit van zijn geschiedenis behaald, 62,3 miljard dollar.

Parallel met deze aankondiging heeft het economisch magazine Forbes het bedrijf Samsung uitgeroepen tot "beste werkgever ter wereld" voor 2020.

In weerwil van de commerciële uitdagingen die door COVID-19 veroorzaakt werden, zag Samsung zijn merkwaarde dit jaar stijgen met 2%, gaande van 61,1 miljard dollar in 2019 naar 62,3 miljard dollar in 2020. Een prestatie die ervoor zorgt dat het bedrijf kan opklimmen naar de top vijf wereldwijd, drie jaar nadat het de zesde plaats behaalde van de lijst met beste merken wereldwijd, in 2017.

De waarde van het merk Samsung is voortdurend gestegen sinds de opstart van de lijst in 2000, toen het bedrijf op de 43e plaats geklasseerd werd.

"In 2000 stonden wij op de 43e plaats met een merkwaarde van 5,2 miljard dollar. Dit jaar komen wij de top vijf binnen met een merkwaarde van 62,3 miljard dollar", aldus Menno van den Berg, President van Samsung Benelux.

Volgens Interbrand waren verschillende factoren doorslaggevend voor de groei van Samsung, waaronder de snelle respons op COVID-19 via zijn MVO-activiteiten (maatschappelijke verantwoordelijkheid van ondernemingen), een geïntegreerde campagne op wereldschaal, activiteiten op schaal van het bedrijf zelf, gericht op duurzame ontwikkeling, de voortdurende lancering van innovatieve producten, met name de Galaxy Fold, de tv voor buitenshuis The Terrace en de BESPOKE koelkast, naast systematische investeringen in de ontwikkeling van geavanceerde ontwikkelingen zoals artificiële intelligentie, 5G en het Internet of Things.

Ter herinnering, Interbrand evalueert de waarde van het merk van bedrijven op basis van een volledige analyse van meerdere factoren, waaronder financiële performantie, de invloed van het merk op de aankopen en de competitiviteit van het merk.

Show More
Back to top button
Close
Close