Mollie koestert nieuwe ambities voor het online betalen

De provider van betaaldiensten Mollie heeft zopas 90 miljoen euro opgehaald in het kader van een serie B-financiering geleid door TCV, wat het totaal door het bedrijf opgehaald bedrag op 115 miljoen euro brengt. Een bijdrage bedoeld om zijn internationale uitbreiding te versnellen en zijn diensten te laten doordringen tot bij een groter aantal handelaars.

post-image-3

Mollie, de provider van betaaldiensten die in Europa een grote groei kent, meldt dat hij een Serie B-financiering afgerond heeft van 90 miljoen euro, wat het totaal bedrag dat het bedrijf ophaalde op 115 miljoen euro brengt.

Deze nieuwe financiële bijdrage, geleid door de technologiegerichte durfkapitalist TCV, moet het bedrijf in staat stellen zijn internationale expansie te versnellen en hem helpen om zijn doel te bereiken, namelijk de betalingsdienstaanbieder (PSP) te worden die het meest gewaardeerd wordt door handelaren in Europa.

De betaaldiensten van Mollie, die in 2004 gelanceerd werden, worden vandaag gebruikt door bijna 100.000 handelaars op het vasteland. Het bedrijf verwacht dit jaar meer dan 10 miljard euro te verwerken en daarmee zijn omzet in een jaar tijd te verdubbelen. In Duisland alleen al zouden de verwerkte volumes bijvoorbeeld met 1000% gestegen zijn in de voorbije 12 maanden.

Het bedrijf verklaart deze groei door "een gedifferentieerde aanpak van de online betalingen voor de klanten". Het bedrijf biedt immers een spitstechnologisch product aan, een gemakkelijke integratie, naast een eenvoudige en transparante tarifering vermits er geen exclusief contract vereist is. De portfolio van TCV telt dan ook een reeks bedrijven van naam, zoals Netflix, Facebook, Spotify en Revolut om er maar enkele te noemen.

"Het is een moeilijke periode voor de handelaars in heel Europa, maar het is voor hen ook een opportuniteit om zich volop op e-commerce te smijten. Het aanvaarden van online betalingen zou voor iedereen eenvoudig moeten zijn, zonder complicaties. Wij willen de beste betaaloplossingen aanbieden die een toegevoegde waarde brengen en de handelaars helpen om hun groei te versnellen. Terwijl de andere PSP enkel draaien rond prijs en volume", zo verklaart Adriaan Mol, oprichter van Mollie.

Show More
Back to top button
Close
Close