Hoe Colruyt zijn commerciële toekomst uitbouwt met een nieuwe generatie tools voor marktanalyse

De Colruyt-groep heeft grote belangstelling voor nieuwe oplossingen voor "slimme" commerciële analyse, gebaseerd op data. Dit is de manier waarop het DataScout-platform van de Gentse start-up We Connect Data bedrijven in staat stelt om hun strategische flexibiliteit te ontwikkelen en scenario`s uit te bouwen om hun toekomst te verzekeren.

post-image-3

De start-up uit Gent We Connect Data ligt aan de basis van het DataScouts-platform, een "Market & Competitive Intelligence" oplossing waarmee bedrijven snel nauwkeurige commerciële informatie kunnen verkrijgen over markttrends binnen een commercieel ecosysteem.

Gezien het strategisch belang van betrouwbare data voor een goede besluitvorming, heeft de Colruyt-groep beslist om te investeren in de ontwikkeling van het DataScouts-platform van de start-up We Connect Data. De oplossing, die ontwikkeld werd door Ingrid Willems en Jan Vansteelandt, wordt voorgesteld als "een platform voor online Market & Competitive Intelligence", dat de bedrijven moet helpen om hun strategisch belang te doen groeien.

"DataScouts maakt een digitale momentopname van alle spelers en trends op een bepaalde markt. Daarmee kan men dan de relaties, de groepen en trends analyseren en nieuwe opportuniteiten ontdekken", zo legt de start-up uit Gent uit die gespecialiseerd is in data-georiënteerde technologieën.

Met de tool kunnen zaakvoerders zich bijvoorbeeld focussen op de automatisering van de processen van hun organisatie, de verduurzaming van hun keten of strategische samenwerkingen met complementaire partners.

Het is trouwens de reden die de Colruyt-groep gemotiveerd heeft om DataScouts te gebruiken "om systematisch het commercieel ecosysteem in kaart te brengen en in het oog te houden, om relevante partnerschappen en business opportuniteiten te identificeren".

De Colruyt-groep heeft ook een participatie genomen in het bedrijf dat achter DataScouts staat, via een kapitaalsverhoging. "Onze participatie in We Connect Data is ingegeven door de ambitie om sterker te worden in de analyse, interpretatie en toepassing van data, om zo nog efficiëntere beslissingen als retailer te kunnen nemen. En wij zijn verheugd dat wij hen met deze kapitaalsverhoging kunnen helpen om de verkoop van hun platform te ontwikkelen", aldus Jo Willemyns, directeur marketing van de Colruyt-groep.

Show More
Back to top button
Close
Close