Proximus en Belfius gaan een "disruptief" digitaal partnerschap aan

De telecomoperator heeft een historisch partnerschap afgesloten met de bank Belfius, waarbij de twee bedrijven samenwerken rond digitale diensten. Proximus zal bankdiensten aanbieden op zijn app, en omgekeerd. Het nieuwe disruptieve model even van nabij bekeken…

post-image-3

Proximus en Belfius melden dat zij hun inspanningen voor de ontwikkeling van hun digitaal aanbod willen bundelen. Het historisch akkoord tussen de twee grote Belgische bedrijven die uit twee volkomen verschillende sectoren afkomstig zijn, zal het tegen volgend jaar mogelijk maken om "de diensten van de telecomoperator te gebruiken op de bankapp en omgekeerd".

Het nieuwe partnerschap mondt daarmee uit op een innovatief businessmodel dat een echte "life changer" zou kunnen zijn voor de klanten van de twee bedrijven.

Concreet zullen de klanten van Proximus vanaf het volgend jaar "toegang hebben tot een exclusief, innovatief en attractief digitaal bankaanbod, ontwikkeld door Belfius, en volkomen cashless".

De klanten van Belfius van hun kant hebben toegang tot een specifiek aanbod van Proximus waarop zij zich kunnen abonneren via de verschillende verkoopkanalen van Belfius. Een ervaring die gekoppeld zal worden aan het bankprofiel van de klant, en die volop voordelen biedt op het gebied van content en diensten (mobiele data, VIP-ervaring, enz.).

"Ik ben ervan overtuigd dat het creëren van plaatselijke ecosystemen en het samengaan van de twee sterke plaatselijke merken ons in staat stellen om een nog vollediger, innovatiever en relevanter dienstenaanbod te maken in het voordeel van onze klanten", aldus Guillaume Boutin, CEO van Proximus.

En hij vervolgt: "Willen wij  over vijf jaar nog bestaan als B2C merk, dan moeten wij erin slagen om op het eerste scherm te geraken, bij de 15 apps die de Belg op zijn smartphone vindt".

 

Show More
Back to top button
Close
Close