Wat zijn de belemmeringen die de transformatie van bedrijven afremmen?

Verouderde technologieën en een gebrek aan competenties remmen de digitale transformatie en de modernisering van de informatica af, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd bij bedrijfsleiders.

post-image-3

Uit het "Data Protection Trends Report" onderzoek van Veeam, uitgevoerd bij meer dan 1.500 bedrijven, blijkt dat het proces van de digitale transformatie van de bedrijven afgeremd wordt door verouderde oplossingen voor het beheer van hun data.

Op een tijdstip dat bedrijven hun operaties willen transformeren en hun klantendienst revolutionair willen verbeteren, blijkt immers uit de laatste cijfers die door Veaam Software gepubliceerd worden dat bijna de helft van de organisaties wereldwijd afgeremd wordt bij zijn traject door oude en weinig betrouwbare technologieën.

Bovendien vernoemt 44% van de respondenten een gebrek aan IT-competenties als een van de obstakels op de weg naar succes. Bijna alle bedrijven erkennen trouwens dat zij onderbrekingen in hun activiteit ervaren die veroorzaakt worden door onverwachte storingen die elk jaar één server op tien treffen - problemen die honderdduizenden dollars kunnen kosten.

Dit beklemtoont dat het dringend nodig is om de gegevensbescherming te moderniseren en zich te focussen op bedrijfscontinuïteit om de digitale transformatie mogelijk te maken.

Enkele andere opvallende feiten uit het onderzoek: de digitale uitdaging waarop bedrijven in de volgende 12 maanden zullen botsen zijn de cyberdreigingen (32%). Gevolgd door een gebrek aan vaardigheden om technologieën te implementeren (30%) en een respons op de veranderende noden van de klanten (29%) die behoren tot de voornaamste obstakels die voor 12 volgende maanden genoemd worden.

Het gebrek aan middelen om aan nieuwe projecten te werken (42%) wordt genoemd als het probleem dat vandaag het meeste impact heeft op projecten op het gebied van databescherming, gevolgd door een gebrek aan budget voor deze nieuwe initiatieven (40%) en aan overzicht op de operationele performantie (40%).

Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (51%) meent dat de digitale transformatie zijn bedrijf kan helpen om de klantendienst te transformeren. Bijna de helft ervan meent dat het zijn professionele operaties zou kunnen omvormen (48%) en kan leiden tot besparingen (47%).

Show More
Back to top button
Close
Close