Cofidis België lanceert een nieuwe manier om de online aankopen te betalen

De specialist in krediet op afstand lanceert "3X Cofidis Pay" in België. Een nieuwe manier van betalen waarmee de webwinkels hun klanten kunnen voorstellen om hun aankopen in 3 keer te betalen. Een woordje uitleg.

post-image-3

Met "3X Cofidis Pay",  de nieuwe formule van het Belgische bedrijf Cofidis  die een innovatie voor het betalen van online kopen genoemd wordt, kan u, zoals de naam het aangeeft, uw aankopen in 3 keer betalen, in alle veiligheid voor zowel de handelaar als de klant. Een formule die zich al bewezen heeft in Frankrijk en Spanje, waar grote online merken zoals Amazon deze optie al enkele jaren aanbieden aan hun Franse en Spaanse klanten.

Concreet kunnen de e-commercesites die voor de nieuwe formule kiezen hun klanten aanbieden om hun aankopen in 3 schijven te betalen voor winkelmandjes tussen de 100 en 1.500 euro. Op voorwaarde wel dat de terugbetaling binnen maximum 60 dagen geschiedt. Deze nieuwe manier van betalen zou dus niet verwant zijn aan een verbruikskrediet.

Online merken die in België actief zijn als Mobistoxx en Edisac bieden deze nieuwe formule al aan in hun lijst met betaalwijzen, naast Bancontact, MasterCard, Visa en PayPal.

De formule biedt dus zowel voor de gebruiker als de webhandelaar voordelen. Voor de klant wordt het mogelijk om een onvoorziene uitgave te spreiden met een lagere interestvoet dan voor een klassiek consumentenkrediet, zelfs zonder extra kosten als de handelaar deze kosten op zich wil nemen. De toegang tot de dienst is voor de gebruiker zelfs zeer gemakkelijk, vermits hij hoogstens een foto van zijn identiteitskaart moet toevoegen.

Voor de handelaar maakt de formule het mogelijk om de online verkoop te stimuleren zonder financieel risico. Cofidis België stort hem immers  onmiddellijk de totaal verschuldigde som, en draagt dus het risico voor de dekking van de schuld. Zo is de handelaar ervan verzekerd dat hij het volledige bedrag van de transactie ontvangt, zelfs wanneer de klant in gebreke van betaling blijft.

Volgens een onderzoek dat Cofidis in 2019 uitvoerde is de formule de derde favorietste manier van betaling geworden voor de Fransen. Zij heeft dus een doorslaggevende impact op de aankoopbeslissing: 64% van de gebruikers zou afgezien hebben van de aankoop of hem uitgesteld hebben zonder de mogelijkheid om die in verschillende keren te betalen.

Bovendien vormt het een hefboom voor fidelisering: 84% van de gebruikers keert terug naar sites die deze betaalfaciliteit aanbieden.

"Met deze innovatie wil Cofidis zich profileren als favoriete partner van de webwinkels", verklaarde Pierre Bertrand, Directeur Marketing & Business Development van Cofidis België.

Show More
Back to top button
Close
Close