Wat is de impact van het coronavirus op het internet?

De maand maart werd op alle niveaus grondig beïnvloed door de Covid-19 epidemie. Het IT-bedrijf Cisco stelt de cijfers voor van het gestegen internetverkeer over de hele wereld.

post-image-3

De specialist in computernetwerken heeft beslist om de cijfers te delen die het de voorbije maand noteerde, om de impact van het coronavirus op de staat van het internet te tonen.

Kort samengevat is videoconferencing via de Webex-oplossing spectaculair gestegen. Cisco noteerde bijna 14 miljard minuten aan vergaderingen, wat bijna een verdrievoudiging is tegenover februari. Met pieken van 4,2 miljoen vergaderingen op één enkele dag, wat neerkomt op het dubbele van de pieken vooraleer de epidemie begon.

Het bedrijf noteerde ook een 240.000 online abonnementen in 24u tijd. Een aantal dat snel blijft stijgen. En bijna 25 miljoen extra gebruikers in maart. Voor de coronavirus-crisis verwelkomde het teleconferentieplatform van Cisco 300 miljoen gebruikers per maand.

Het bedrijf telt verder 73 miljoen meetings wereldwijd, gehouden door overheden, universiteiten voor hun studenten, of bedrijven. Met een boodschappenvolume dat met 35% gestegen is tegenover de maand tevoren.

Gemiddeld is het aantal gratis abonnementen in de landen die door het coronavirus getroffen zijn, 7 keer groter dan voorheen. In de eerste week van maart stegen de inschrijvingen met 221% in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Wat computerbeveiliging betreft, telde Cisco 10 keer meer aanvragen van bedrijven voor hun thuiswerkende medewerkers dan gewoonlijk. Het aantal aanvragen per week voor gratis licenties is ook verdubbeld tegenover vroeger.

Het bedrijf is zich ten volle bewust van de ernst van de huidige situatie, en het heeft beslist om non-profit organisatie ter hulp te komen door giften voor een totaal van 225 miljoen dollar, in cash, in nature, en in geplande donaties.

Show More
Back to top button
Close
Close