Eén bedrijf op drie is bang om in de komende drie jaar te verdwijnen

Uit een onderzoek blijkt dat een derde van de bedrijven vreest de boeken neer te leggen in de volgende 36 maanden, als zij hun business model niet opnieuw uitvinden. Klantervaring en personalisering vormen de kern van het probleem.

post-image-3

Een rapport van Econsultancy met als titel "De handel heruitvinden" geeft aan dat 60% van de bedrijven moeite heeft om zich aan de veranderende marktvoorwaarden aan te passen. Erger nog, een derde van hen vreest dat de druk die zo op hun businessmodel gelegd wordt, hun bestaan in de volgende 36 maanden zal bedreigen.

Voor de meeste ondervraagde bedrijven zou de nieuwe bron van groei bestaan uit een combinatie van expertise in de handel en een gepersonaliseerde ervaring, aangepast aan elke klant.

Twee derde van de respondenten erkent dus dat het door het creëren van een gepersonaliseerde content is, aangepast aan hun klanten, dat zij kunnen concurreren met de grote merken. De respondenten betwijfelen echter over het algemeen dat zij kunnen concurreren met sterke spelers zoals Amazon en Alibaba.

"De meeste bedrijfsleiders en marketingverantwoordelijken uit alle sectoren erkennen de noodzaak om gepersonaliseerde content te creëren voor de handelsplatformen, maar hun vermogen om een digitale ervaring te bezorgen die de klanten aanspoort om één keer te kopen en daarna terug te komen, laat te wensen over", stelt Stefan Tornquist, Executive Vice President Research and Content Strategy bij Econsultancy.

 

Show More
Back to top button
Close
Close