Wanneer bedrijven in 4K-schermen investeren

Na de B2C-markt veroverd te hebben, is de ultra high definition ook bij de bedrijven aan het inburgeren. Maar daar komt de 8K al piepen aan de horizon…

post-image-3

We worden vandaag overspoeld met 4K of Ultra HD-schermen, die een resolutie hebben van 3860 pixels. Net zoals de Full HD-norm (een schermresolutie van 1080 pixels) heeft 4K enkele jaren nodig gehad om echt van de grond te raken. En na een explosieve groei op de markt voor particulieren, hebben nu ook de bedrijven eindelijk de stap naar 4K gezet.

De snelle opkomt van de Ultra HD-schermen valt te verklaren door het feit dat belangrijke contentleveranciers early adopters waren, en door de introductie van enkele sterke consumptieproducten, zoals de komst van de eerste 4K home-videoprojector en de adoptie van 4K door platformen zoals YouTube en Vimeo. En toen de 4K-tv`s massaal op de markt kwamen, zijn digitale giganten zoals Netflix, Amazon en iTunes meteen gevolgd.

Ondertussen is Ultra HD zo populair geworden dat het vandaag bijna onmogelijk geworden is om een tv van meer dan 50 inch te vinden, die gaan 4K is. Volgens Futuresource zal de verkoop van 4K dit jaar de verkoop van Full HD voorbijsteken en tegen 2021 zullen alle schermen van meer dan 80 inch 4K zijn.

In de praktijk wedijveren de bedrijven met elkaar om intelligente innovaties toe te voegen aan 4K. Fabrikant LG bijvoorbeeld heeft onlangs een interactief digitaal bord voorgesteld dat de presentaties en brainstormingsessies verbetert.

Futuresource beklemtoont bovendien dat de technologie op het gebied van schermen zich zo snel ontwikkelt dat we niet lang meer zullen moeten wachten om de eerste schermen te zien met een 8K-resolutie, wat ook bevestigd wordt door de voorstelling op de laatste ISE-beurs van een 8K Crystal Sound OLED prototype dat door LG gemaakt wordt. Zelfs als deze technologie voorlopig nog beperkt is tot beurzen en gespecialiseerde omgevingen.

 

Show More
Back to top button
Close
Close