Epson versterkt zijn 100% indirecte strategie

Epson heeft zijn distributiestrategie tegenover zijn partnernetwerk nogmaals bevestigd. Met nieuwe commerciële voordelen als inzet. Een analyse.

post-image-3

Het nieuwe uitgebreide partnerprogramma is bedoeld om de dekking van de printers, scanners en beeldschermen van de fabrikant te centraliseren via een aanbod op basis van voordelen toegekend aan resellers, MPS-specialisten en AV-partners, evenals toegang tot de eindgebruikers voor de sales teams.

"Wij verkopen niet rechtstreeks. Wij verkopen enkel via onze resellers. De laatste jaren hebben wij nauw samengewerkt met onze partners, en hebben wij rekening gehouden met hun behoeften om de groei van hun bedrijf te stimuleren. Vandaag hebben wij ons support-aanbod een update gegeven met een nieuw programma dat draait rond onze IT-, MPS- en AV-partners en dat hen voordelen op maat biedt", stipt Rik van Zantwijk aan, Head of Business Sales bij Epson Benelux.

De partners van Epson konden al genieten van een brede waaier voordelen, zoals een one-to-on plan voor de ontwikkeling van de activiteiten, commerciële ondersteuning, promoties, een marketing fonds voor het netwerk, en nog veel meer.

Om de ontwikkeling van het Epson Partner Programma beter te ondersteunen wordt er momenteel een nieuw portaal ontwikkeld, voorzien van verbeterde functies. Het moet de partners ook gemakkelijker toegang bieden tot de tools die zij nodig hebben. Deze gepersonaliseerde online bron bevat de activiteitenplannen, de huidige realisaties en doelstellingen, de prijslijsten, commerciële promoties, enz.

Om deel te nemen aan het programma gaat u naar www.epson.be/portal

Show More
Back to top button
Close
Close