Dell EMC stelt zijn Partnerstrategie 2019 voor

Het nieuwe programma voor het netwerk van commerciële partners van het IT-bedrijf wil eenvoudiger zijn, voorspelbaarder en vooral lucratiever voor de resellers.

post-image-3

Del EMC heeft een reeks belangrijke nieuwigheden voorgesteld met betrekking tot zijn partnerprogramma; die moeten de groei en de rendabiliteit van de partners stimuleren door in te zetten op eenvoud, voorspelbaarheid en rendabiliteit.

Hat "Partner" programma, dat twee jaar geleden onstond na de integratie van de bedrijven Dell en EMC, zorgde er al voor dat de resellers van Dell Technologies in het jaar 2018 bestellingen konden binnenhalen voor een bedrag van 49 miljard dollar.

De focus ligt nu op voortzetting van de groei door middel van  nieuwe elementen van het Partnerprogramma om zo:
-de investeringen te beschermen van partners met het "Partner of Record" label. Met als doel hen de nodige steun te bieden bij hun activiteiten daar waar zij al stevige klantenrelaties ontwikkeld hebben.
-de procedure voor training voor de kwalificaties Product, Solution en Marketing te vereenvoudigen. De partners behouden de scores die zij behaalden bij de opleidingen die zij in 2018 volgden en moeten in 2019 enkel de nieuwe opleidingen of updatesessies volgen.
-commerciële incentives uit te breiden tot de "Storage, Data Protection & HCI Place Partners"

Het Test Drive programma voor Storage en Data Protecion oplossingen dekt ook de aanbiedingen X2, Unity, Isilon, PowerMax en DP4400.

Dell verlengt trouwens (in het eerste semester 2019) de 2% korting aangeboden voor Tech Refresh, en ook de 8% voor Competitive Swap. Daarnaast blijven de vermenigvuldigingscoëfficiënt x3 voor het aanbod "Storage / Data Protection" en de coëfficiënt x1.5, toegepast voor het luik "Hyper-Converged Infrastructure" het hele jaar geldig. Met andere woorden, elke euro gegenereerd met een Storage of Data Protection verkoop door de partners van Dell DMC, telt driedubbel mee bij het berekenen van de geregistreerde inkomsten en geven recht op de voordelen van het programma. In het geval van HCI-verkopen is de vermenigvuldigingscoëfficiënt 1,5.

Ten slotte heeft het bedrijf ook MCF-kortingen en productcategorieën geherstructureerd door de classificatie Storage, Data Protection of HCI te herschrijven. De omzetvereisten zijn vereenvoudigd: het is niet langer nodig verschillende categorieën producten te verkopen om een bepaald niveau te verkrijgen. "We zien dat de partners verkopen door uit de hele catalogus te putten en hier grote financiële voordelen aan ontlenen. Door dit echter in één proces samen te vatten, kunnen partners gemakkelijker een categorie hoger gaan ", aldus het bedrijf.

Om van het statuut van Certified Partner te stijgen naar Gold Partner, volstaat het nu voor een verkoopmedewerker of een systeemingenieur om met succes de opleiding voor het Gold niveau te volgen. Hierdoor kunnen meer partners het Gold niveau bereiken en er de vruchten van plukken.
 

Show More
Back to top button
Close
Close