Het IT-abonnement slaat aan bij de bedrijven

78% van de aankoopverantwoordelijken heeft interesse voor een abonnementssysteem om hun medewerkers op het terrein te voorzien van hardware, zo blijkt uit een recente enquête.

post-image-3

Volgens een recente peiling, uitgevoerd door Opinion Matters in opdracht van Panasonic, verkiezen de inkopers van technologie om de kosten van laptops, tablets en mobiele terminals voor hun medewerkers op het terrein te spreiden. In het Verenigd Koninkrijk bevestigt 88% van hen geïnteresseerd te zijn in een abonnementscontract voor deze aankopen.

Bij de aankoop van mobiele terminals letten de inkopers vooral op o.a. de kostprijs (72%) en de levensduur van het product (54%). Nochtans menen de meeste respondenten dat deze toestellen toch om de 2 of 3 jaar vervangen moeten worden.

Dit wetende, geloven inkopers dat een "as-a-service" -concept, in tegenstelling tot een grote eenmalige uitgave die vooraf betaald wordt, hen zou helpen om sneller geavanceerde apparatuur aan te schaffen (54%) , om hun uitgaven gemakkelijker te beheren (49%) en om het budget vrij te maken dat nodig is voor de aankoop van meer accessoires (34%).

Met dit in gedachten heeft Panasonic verleden jaar zijn nieuwe Toughbook-as-a-Service (TaaS) -dienst gelanceerd. Met deze abonnementsoplossing, die aangeboden wordt door de Europese IT-serviceprovider Econocom, kunnen bedrijven hun Toughbook-terminals maandelijks, zonder interest, betalen gedurende een periode van drie jaar.

Een formule waarmee de abonnees hetzelfde bedrag betalen als bij een cash aankoop, alhoewel de betaling over een langere periode gespreid wordt.

De TaaS oplossing biedt toegang tot de Toughbook terminals van Panasonic, maar ook tot een leverdienst, een waarborg van 3 jaar , een telefonische helpdesk en diensten om het einde van de levensduur van producten te beheren (ophaling, recyclage en verwijdering van data).

Show More
Back to top button
Close
Close