De NRB-groep neemt een CTO in dienst om zijn toekomst beter uit te tekenen

Michael Boeckx vervoegt de ICT services provider als Chief Technology Officer. Een nieuwe functie die de strategie van het bedrijf moet vertalen in een technologische visie op lange termijn.

post-image-3

De functie van Chief Technology Officer is nieuw bij NRB, een bedrijf dat een geconsolideerd omzetcijfer realiseert van 323 miljoen euro en vandaag een plaats veroverd heeft in de top 3 van de ICT-sector in België. Tot nu werd de functie verzekerd door verschillende mensen in de organisatie.

"Wij stellen vast dat de snelheid waarmee digitale technologie evolueert altijd maar blijft toenemen. De cloud is een onuitputtelijke bron van technologische oplossingen geworden. Tegelijkertijd is de impact van de digitale technologie op het functioneren en het succes van zowel onze klanten als NRB zelf steeds belangrijker geworden. NRB wil partner, inspirator en coach zijn bij de digitale transformatie van zijn klanten; het is dus essentieel dat er iemand is met een globale visie, die ervoor zorgt dat wij de juiste technologie zo goed mogelijk gebruiken, of dat nu voor onszelf is of uiteraard ook voor onze klanten. De opdracht van de CTO bestaat er dus in om een industrieel innovatieproces en technologiemanagement uit te denken, uit te rollen en te beheren. Hij is met andere woorden verantwoordelijk voor de technologische ruggengraat van het bedrijf. Hij zal de strategie van het bedrijf vertalen in een technologische visie op lange termijn", zo verklaart Pascal Laffineur, CO van NRB Group.

Michael Boeckxs, 39 jaar, heeft een stevige ervaring in IT. Hij begon zijn carrière als IT Infrastructure Architect bij Pentair Water Europe, en ging vervolgens naar IBM waar hij werkte op de domeinen van pre-sales, post-sales en projectbeheer. In 2010 kwam hij bij IRIS CT als Head of Pre-sales & Delivery. Van 2015 tot nu had hij de functie van Senior Global Architect, rapporterend aan de wereldwijde CTO en aan de CIO IMEA van VF Corporation,  een wereldleider voor merkkleding, -schoenen en -accessoires, met bijna 70.000 werknemers en 12,4 miljard USD inkomsten

Show More
Back to top button
Close
Close