Hoe AI de informatie in uw data ontcijfert

Adobe heeft een nieuw systeem voor gegevensanalyse voorgesteld, gebaseerd op AI en `machine learning`. Met de virtuele tool van zijn Analytics-suite kan men heel nauwkeurig kostbare informatie ontdekken en ontcijferen die verborgen zit in de data die de merken verzameld hebben.

post-image-3

De merken proberen vandaag om de enorme hoeveelheden data te interpreteren die afkomstig zijn van verschillende bronnen, zoals websites en apps, maar ook van opkomende kanalen zoals voice en streaming audio. Het rekruteren van talenten kan bijvoorbeeld voor de bedrijven een complexe taak zijn die uitmondt in grote hoeveelheden niet benutte en geanalyseerde data.

Om een antwoord te bieden op deze grote nieuwe uitdaging, stelt Adobe zijn nieuwe virtuele analist voor, die vervat zit in zijn Adobe Analytics-oplossing. Deze tool baseert zich op bestaande technologieën om automatisch insights op te sporen, zonder dat de gebruiker erom moet vragen.

Door gebruik te maken van Adobe Sensei, een Artificial Intelligence en machine learning framework, moet het systeem de merken in staat stellen om optimaal te profiteren van de analytics, door signalen naar boven te brengen die anders onopgemerkt zouden blijven. Signalen die kostbare informatie kunnen bevatten over de oorzaken van onverwachte dalingen of pieken die vastgesteld worden in sleutelindicatoren (online bestellingen, webverkeer) - iets wat onmisbaar is om de evoluties in real time te beheren en nieuwe bronnen van inkomsten te vinden.

Concreet doorzoekt en analyseert de analist de gegevens van een bedrijf, en geeft daarbij prioriteit aan veranderingen die hij interessant vindt. Dankzij de "deep learning" modellen kan hij elk mogelijk datapunt bij alle interacties met de klant evalueren, van de tijd doorgebracht op een site, tot aan de interacties tussen de apps en de website.

Show More
Back to top button
Close
Close