Total lanceert een innovatieve betaaldienst in samenwerking met Worldline

Gigant Total heeft zijn `eWallet` voorgesteld, een digitale betaaloplossing waarmee de automobilist zijn tankbeurt kan betalen en zijn aankopen regelen met zijn smartphone. Een innovatie ontwikkeld in samenwerking met betaalspecialist Worldline.

post-image-3

Total eWallet richt zich tot zowel gewone gebruikers als professionals, om hun transacties in de aangesloten tankstations te vereenvoudigen. Dankzij de nieuwe functionaliteit die in de mobiele app `Total Services` zit, kan de chauffeur rechtstreeks zijn brandstof kiezen vanop zijn smartphone, de pomp ontgrendelen om zich te bedienen, zijn tankbeurt automatisch en op beveiligde wijze regelen, en daarbij de gewenste betaalwijze kiezen (Total kaart, bankkaart, en op termijn ook Wallets van anderen zoals Apple Pay).

En dit alles zonder systematisch eerst langs de boetiek te moeten gaan of via een klassieke automatische pomp.

"De vereenvoudiging van de customer journey ligt centraal bij ons engagement. Worldline heeft ons kunnen begeleiden bij het bedenken van een innovatieve, schaalbare dienst die in ons hele Europese netwerk van servicestations beschikbaar is, aan de pomp maar ook in de boetiek", verklaarde Antoine Tournand, Director Networks and Cards Total Marketing & Services .

De Total eWallet zal geleidelijk aan op grote schaal uitgerold worden in het Total-netwerk in Europa, te beginnen in Duitsland en België.

Buiten de betaling aan de pomp in de Total-stations, zal de klant de eWallet ook kunnen gebruiken om in de winkel en de carwash te betalen, en op termijn zal de wallet ook het herladen van elektrische voertuigen omvatten.

Show More
Back to top button
Close
Close