Hoe robotisering het bedrijf zal veranderen

De interactie tussen mens en machine zal intensiever worden en ons dagelijks leven tegen 2030 veranderen. De helft van de bedrijfsleiders meent dat hun functies binnen de volgende vijf jaar voorbijgestreefd zullen zijn!

post-image-3

Uit een rapport, gerealiseerd door "The Institute for the Future" en gepubliceerd door Dell EMC, komen de trends naar voren die de bedrijfswereld te wachten staan. 2018 en volgende jaren zullen gekenmerkt worden door een versterking van de mens-machine partnerschappen.

Het is geen verrassing te vernemen dat tegen 2030 de interacties tussen mens en machine intensiever zullen zijn en ons dagelijks leven zullen veranderen, dit dankzij de exponentiële ontwikkeling van de rekenkracht van computers en van software-analyse.

Nieuwe technologieën zoals artificiële intelligentie (AI), augmented reality (AR), virtuele realiteit (VR) en vooruitgang bij het Internet of Things (IoT) en cloud computing zorgen voor een nog intensiever ritme bij de Human/Machine samenwerking.

Het onderzoek "Digital Transformation Index" van Dell Technologies beklemtoont trouwens dat 45% van de bedrijfsleiders vandaag vreest dat hun bedrijf over vijf jaar achterhaald zou blijken, terwijl 78% van hen een negatieve impact van start-ups op hun activiteit vreest.

Gebruikservaring is nu prioritair bij bedrijven
Predictive analytics, machine learning (ML) en AI zullen de bedrijven toelaten om hun klanten beter te begrijpen en bedienen, en zelfs te anticiperen op hun behoeften.

De klantendienst zal in de toekomst afhangen van de perfectie van de band tussen mens en machine. "In plaats van de klantinteractie over te laten aan chatbots van de eerste generatie en vooraf vastgelegde boodschappen, zullen de mensen in team samenwerken met geautomatiseerde slimme virtuele agents".
 

Show More
Back to top button
Close
Close