Hoe het gebrek aan digitale transformatie bedrijven ruïneert…

Zonder succesvolle digitale transformatie zouden bedrijven meer dan een miljoen euro verliezen bij elk mislukt project! Een analyse.

post-image-3

Een onderzoek, uitgevoerd bij 1.625 internationale bedrijfsleiders, toont aan dat deze organisaties er niet in slagen om de vier strategische elementen te implementeren die nodig zijn voor de digitale transformatie: de mensen, de acties, de samenwerking en de technologie (PACT: People, Actions, Collaboration and Technology).

Concreet kende één bedrijf op vier al een mislukking van een digitaal project in de laatste twee jaar, met een gemiddelde kost die oploopt tot €555.000. Nog verrassender: 70% van de bedrijven geeft toe te lijden onder een tekort aan digitale vaardigheden, en 80% bevestigt dat deze technische lacune hun voornaamste obstakel is voor de cybersecurity.

Bovendien verklaart 72% van de bedrijven dat  "spook" digitale projecten voor een deel van hun organisatie de enige manier zijn om relevante innovatie te genereren.

Met als conclusie dat 84% van de ondervraagde bedrijven bevestigt dat hun klanten zouden willen dat zij meer in de digitale wereld verankerd zijn, terwijl 71% van hen zich zorgen maakt over hun vermogen om zich aan te passen aan het tijdperk van de artificiële intelligentie.

Een groot aantal bedrijven uit de hele wereld geeft toe moeite te hebben om een juist evenwicht te vinden tussen de verschillende elementen die nodig zijn voor deze transformatie. Van de 1.625 ondervraagde bedrijfsleiders heeft één op drie (33%) in de laatste twee jaar al een project geannuleerd, met een kostprijs van €423.000, en één op vier (28%) heeft al een project zien mislukken, met een kostprijs van €555.000. Bovendien bevestigt 84% van de ondervraagde bedrijven dat hun klanten zouden wensen dat zij meer verankerd zijn in de digitale wereld, terwijl 71% van hen meent een achterstand te hebben op de concurrentie.

Twee bedrijven op drie (66%) meent tot slot dat zij klanten zullen verliezen aan hun concurrenten, als gevolg van de digitale transformatie.

"De technologie kan een echte transformatiefactor zijn, maar om het beste te halen uit de digitale wereld, is er meer nodig dan de laatste nieuwe digitale tools", legt Duncan Tait uit, Corporate Executive Officer, SEVP en directeur van de Amerikaanse en EMEIA zones bij Fujitsu.

"Om hun digitale visie concreet te realiseren, is het voor de bedrijven van cruciaal belang om de juiste competenties te bezitten, partners op vlak van processen, en aangepaste technologieën. De digitale disruptie doet het commerciële landschap aan een hoog tempo veranderen, en de bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om in deze transformatie te falen."

Show More
Back to top button
Close
Close