Hoe Mediamarkt het leveren in België een boost wil geven

De klanten van webwinkel MediaMarkt.be kunnen voortaan het uur van hun levering kiezen. Een nieuwe dienst, die mogelijk werd dankzij een partnerschap met de Belgische startup Parcify.

post-image-3

De webwinkel mediamarkt.be biedt een nieuwe functionaliteit aan zijn bezoekers aan - het resultaat van een partnerschap met de Belgische startup Parcify, die een levering aan huis verzekert op basis van geolocalisatie.

Concreet kunnen de gebruikers een tijdspanne van twee uur kiezen tussen 8u en middernacht, en dat 7 dagen op 7, en bepalen waar zij zich op het moment van de levering bevinden. En dat ook vanop hun smartphone via de geolocalisatiedienst van het toestel. Bij de snelle levering van Mediamarkt (de volgende dag voor elke bestelling, doorgegeven voor 22u) komt nu ook flexibiliteit.

"Door deze gepersonaliseerde besteldienst aan te bieden, brengen wij een antwoord op een echte vraag. Uit verschillende marktonderzoeken blijkt immers dat het gebrek aan flexibiliteit bij de leveringen een bron van frustratie is voor vele fans van de e-commerce in België", aldus Philippe Depautex, Managing Director E-Commerce bij MediaMarkt België.

Momenteel wordt deze betalende dienst gefactureerd aan €1,99, en dit tot 30 september (in plaats van de standaardprijs van €7,99). De dienst is beschikbaar in Brussel, Antwerpen en Gent maar zou binnenkort ook uitgebreid worden naar andere grote Belgische steden.

Een initiatief dat kadert in de omnichannel strategie van MediaMarkt in België, met de bedoeling een nieuw profiel klanten aan te trekken, die zowel de snelheid van het online bestellen als flexibiliteit bij de levering wensen.

Show More
Back to top button
Close
Close