MediaMarkt opent de multichannel "winkel van de toekomst"

De site van Wilrijk en zijn Nederlandse tegenvoeter in Eindhoven worden in een nieuw jasje gestoken en onthullen een pilootwinkel  met een "experience 2.0". De gelegenheid voor de klanten om hét centrum van innovatie, ervaring, service en online en offline shopping binnen te treden.

post-image-3

MediaMarkt investeert in de complementariteit tussen fysieke winkels en online verkoop. Een strategie die "het perfecte antwoord is op de vraag van de klanten van vandaag. De combinatie van de verschillende kanalen zorgt ervoor dat zij elkaar versterken", zo verklaarde Sven Degezelle, CEO van MediaMarkt-Saturn Belux.

Shopping krijgt een nieuwe zin bij MediaMarkt, dat het bezoek aan de winkel aantrekkelijker wil maken. "Wij willen onze klanten veel meer bieden dan een simpele winkel waar men boodschappen doet", verklaarde Frederik De Vetter, gerant van de winkel in Wilrijk.

De klanten worden gegidst doorheen verschillende paviljoenen waar zij kunnen nippen van een cappuccino, bereid door een heuse barista in de keukenafdeling. En net zo voor de cosmetica-afdeling, waar een stylist-kapper met plezier zijn klanten onder handen neemt.

De verschillende paviljoenen verwelkomen Belgische of buitenlandse startups, die zo de mogelijkheid hebben om in dit "labo van de innovatie" hun creatieve ideeën aan het grote publiek voor te stellen. "Wij willen zo jonge, veelbelovende ondernemers ondersteunen en stimuleren. Ik denk bijvoorbeeld aan de nieuwste innovaties op vlak van virtuele werkelijkheid. Om daarmee kennis te maken, kan u op de game-afdeling terecht."

Wat innovatie betreft kunnen de klanten van MediaMarkt in Wilrijk kennis maken met een autonome robot, die de bestellingen vanuit de winkelrekken naar de kassa transporteert. De befaamde Pepper, een robot van het Oostendse bedrijf Zora Bots, zal ook van de partij zijn; hij zal de klanten verwelkomen en zich aan hen voorstellen zoals het hoort.

MediaMarkt combineert online en offline shopping voor een multichannel ervaring. De klanten zullen zo virtueel vanachter hun computerscherm kunnen slenteren in de winkel en dat 24u op 24. Bovendien zullen zij een bestelling kunnen doorgeven vanop hun smartphone, en die binnen de 30 minuten komen ophalen.

MediaMarkt biedt tot slot ook een bijkomende dienst aan huis. Frederik De Vetter: "U bent pas verhuisd en hebt problemen met de WiFi-verbinding? Wij komen dat bij u rechttrekken. Wij komen ook één keer per jaar ter plaatse voor het onderhoud."

Wordt deze pilootwinkel op korte termijn de nieuwe norm? Sven Degezelle, CEO: "Het gaat om een test. Wij hebben een schare nieuwe elementen geïntroduceerd. Als wij vaststellen dat die door het publiek goed onthaald worden, zullen andere winkels die uiteraard ook invoeren".

MediaMarkt zal zijn deuren voor het grote publiek openen nu woensdag, 26 april. Van 8 tot 10u zullen de vroege vogels kunnen genieten van speciale aanbiedingen. Klanten die hun zinnen gezet hadden op een toestel dat niet meer in voorraad is zullen het ter plaatse kunnen bestellen en het later komen ophalen. En hebben zij geen tijd, dan kunnen zij het aan huis laten leveren.

 

Show More
Back to top button
Close
Close