Hoe Big data en Analytics onmisbaar worden voor bedrijven

Willen bedrijven concurrentieel blijven, dan kunnen zij het zich echt niet meer veroorloven om data-analyse links te laten liggen.

post-image-3

Het Big Data & Analytics evenement dat plaats had op 23 februari in het Microsoft Executive Briefing Center in Brussel, was de gelegenheid om de mogelijkheden te ontdekken die predictive analytics, machine learning en artificial intelligence bieden. De conclusie van de specialisten is eensgezind. Willen zij concurrentieel blijven, dan kunnen de bedrijven het zich niet meer veroorloven om data analytics links te laten liggen.

Big Data wordt voortaan beschouwd als de goudmijn van bedrijven. Veel bedrijven echter hebben het goud nog niet gezien. Toch bevat de enorme hoeveelheid data die deze bedrijven elke dag genereren, heel wat informatie, die hen toelaat om strategische spelers op de markt te worden en om bepaalde opportuniteiten te voorspellen.

"Er is vaak nog een verkeerd beeld van de toegankelijkheid van data analytics, alsof dat een privilege is dat enkel voorbehouden is voor grote bedrijven met grote budgets. Vandaag zijn de prijzen voor een analytics server sterk gedaald en het opslaan van de data gebeurt in de cloud. Dat is waarom de analyse van Big Data meer dan ooit ter beschikking staat van startups en kleine en middelgrote bedrijven", legt Stephen Gallagher uit, VP bij Avanade.

Big Data en de analyse van gegevens zijn voor verschillende sectoren interessant, van gezondheidszorgen en de automobielindustrie tot de bouw of de retail.

Het rapport Technology Vision 2017 van Avanade identificeert de toekomstige uitdagingen en de manier waarop de bedrijven zich kunnen voorbereiden op een wereld die steeds meer gedomineerd wordt door artificiële intelligentie.

Het rapport vernoemt 5 belangrijke punten, waaronder het domein van de klantervaring, de versterking van de werknemers, economische platformen, designops en digitale ethiek. Deze punten zijn onmisbaar voor bedrijven die geen achterstand willen oplopen. "Nieuwe technologieën ontwikkelen zich in een snel tempo. Artificial Intelligence zal een belangrijke impact hebben op vlak van de digitale klantervaring. Voor de werknemers zal kunstmatige intelligentie ook de belangrijkste technologische tool worden", aldus Stephen Gallagher.

Show More
Back to top button
Close
Close