Alcatel-Lucent Enterprise reorganiseert zijn kanaal in Europa

Het IT-bedrijf meldt dat er een nieuw directieteam aangesteld is voor de EUNO-regio. Een nieuwe organisatie gebaseerd op vijf belangrijke pijlers.

post-image-3

Het merk Alcatel-Lucent Enterprise kondigde de uitrol aan van een uitgebreid harmoniseringsprogramma voor zijn verkoop in de EUNO-regio, met de fusie van Noord-Europa, Centraal-Europa en Oost-Europa alsook Rusland en Israël tot één enkele geïntegreerde organisatie.

De nieuwe organisatie is gebaseerd op vijf belangrijke pijlers: verkoop aan de verticale markten, Cloud en AaS, Regionale Verkopen en Channels, Alliances en de Technische voorverkoop en Services.

Deze nieuwe structuur zal een strategie ontvouwen gericht op de verticale markten en de cloud-oplossingen, door het uitrollen van een breder distributienetwerk in de hele betrokken regio. Zij komt er na de benoeming in oktober jongstleden van Rukmini Glanard tot Senior Vice President van de EUNO-regio.

Jurgen Reintjes neemt nu de leiding van Channel Alliances, dat niet enkel de internationale partners en integratoren omvat, maar ook de telecomoperatoren en de distributeurs; hij zal de aanwezigheid van het bedrijf versterken door voor nieuwe dynamiek te zorgen bij de bestaande partners en nieuwe allianties te ontwikkelen, met gemeenschappelijke doelstellingen en strategische ontwikkelingen bij de cloud oplossingen, op de verticale markten en in de "As a Service" (AaS) infrastructuren.

Claudio Soland werd benoemd aan het hoofd van Channel and Territory Sales; hij is verantwoordelijk voor het managen van belangrijke partners, onder andere de direct resellers, en voor de commerciële ontwikkeling met de systeemintegratoren en de plaatselijke distributienetwerken.

Gert Jonk komt aan de leiding van Vertical Sales in de regio. Deze dienst zal zich op de belangrijke verticale markten focussen zoals onderwijs, financiën, gezondheid, horeca, productie, openbare sector en transport.

Laurent Moureu werd benoemd tot hoofd Cloud en AaS oplossingen (Cloud and Subscription Sales) en van Transformatie, om de nieuwe opportuniteiten voor blijvende inkomsten, afkomstig uit abonnementsmodellen en clouddiensten, ten volle te benutten.

René Princz-Schelter neemt de leiding bij Technical Sales & Services (TSS), de dienst die belast is met het bedenken van oplossingen, professionele diensten en de uitrol van opleidingsprogramma`s en projectteams.

Alexandra Bibel tot slot wordt verantwoordelijk voor het EUNO Marketingteam, na eerder de functie van hoofd marketing en communicatie uitgeoefend te hebben voor de DACH-regio.

 

Show More
Back to top button
Close
Close