Konica Minolta zet in op zijn indirect verkoopkanaal

De IT Solutions Provider heeft zich tot doel gesteld om 25% van zijn totale verkoop te realiseren door middel van zijn indirect verkoopkanaal. De verdelers moeten echte partners blijven…

post-image-3

Over vijf jaar wil de IT Solutions Provider 25% van de totale verkoop van het bedrijf realiseren via zijn indirect verkoopkanaal. Hiervoor zal het merk zich erop toeleggen om zijn distributeurskanaal, dat van vitaal belang is, verder te ontwikkelen.

Het distributeurskanaal kende in april 2015 een heuse metamorfose, met de invoering van een strategie met twee merken. Enerzijds is het bedrijf druk in de weer met het verhogen van het "in-house" deel bij de bestaande verdelers, en anderzijds mikt het op de rekrutering van nieuwe verdelers.

Voor Paul van Driel, Director Indirect Sales bij Konica Minolta Business Solutions Belgium, "heeft het bedrijf zijn verdelers nodig. Zonder hen zouden wij nooit de beoogde groei op de markt kunnen realiseren".

"De verdelers hebben altijd de mogelijkheid om de kant-en-klaar pakketten te kiezen en de `easy going business` van Develop. De einddistributeur die zelf instaat voor de naverkoopdienst en het uitrollen van oplossingen en software, opteert echter voor het Konica Minolta merk", legt men uit bij Konica Minolta.

Het nieuwe partnerprogramma, gebaseerd op een selectieve distributie, "bevat 4 niveaus, gaande van `Partner`, vervolgens `Advanced` , tot `Premium` en `Elite`".

Het doel daarbij is om "onze partners hoge inkomsten te bezorgen met het merk Konica Minolta". Het nieuwe partnerprogramma gaat dus veel verder dan enkel het `target & bonus`.

 

Show More
Back to top button
Close
Close