KLM Airlines tekent een IT-contract met Unisys

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij meldt dat zij voortaan zal samenwerken  met Unisys als wereldwijde provider voor IT-diensten aan zijn ongeveer 30.000 medewerkers.

post-image-3

De grootste Nederlanse luchtvaartmaatschappij doet beroep op de IT-provider Unisys om de kosten van het IT-onderhoud te verlagen en de productiviteit en tevredenheid van de medewerkers te verhogen.

Het IT-contract, dat afgesloten werd voor een duur van vijf jaar, omvat het  verzorgen van de ondersteuning (help desk) alsook het plaatselijk beheer op de centrale sites van de luchtvaartmaatschappij, gebaseerd op de luchthaven van Schiphol en in Amstelveen.

De 30.000 medewerkers van het bedrijf zullen voortaan gebruik kunnen maken van de ondersteunende diensten van Unisys, in het Nederlands en Engels, 24 uren op 24, 7 dagen op 7. In deze dienstverlening is on-site support inbegrepen, speciale diensten voor specifieke IT-apparatuur, de operaties voor het installeren, verhuizen, uitbreiden en wijzigen (MAC) en logistieke diensten.

"Onze diensten zullen KLM Royal Dutch Airlines helpen om zijn ambitieuze doelstellingen te bereiken op vlak van het beheersen van de operationele kosten en om een efficiënte dienstverlening te bieden aan zowel zijn medewerkers als aan zijn klanten. Het schaalbare karakter van onze diensten laat ons trouwens toe om de groeiplannen op lange termijn van het bedrijf te ondersteunen", zo verklaarde Olivier Houri, vice-president en wereldwijd verantwoordelijke Transport & Reizen bij Unisys.

Show More
Back to top button
Close
Close