Ricoh en Methis Software willen het opkuisen van data verbeteren

De fabrikant, bekend voor zijn multifunctie-printers, gaat samenwerken met het bedrijf Methis Software, dat partner is voor zijn ontwikkelaarsprogramma. Doel: een nieuwe oplossing op de markt brengen die de data van de klanten beter kan interpreteren en zo rendabelere gepersonaliseerde campagnes realiseren.

post-image-3

"Door samen te werken met Methis Software, specialist in het opkuisen en beheren van data, wordt het veel eenvoudiger en sneller om gepersonaliseerde communicaties te creëren door gebruik te maken van double-checked, cross-referenced en verrijkte data, en zo een optimale precisie te verkrijgen in het gewenste formaat. De /data.mill oplossing kan in de bestaande GRC oplossingen geïntegreerd worden, wat zo een grotere efficiency waarborgt van de variabele datastream. De API voor het opkuisen van de data kan ook aan webformulieren toegevoegd worden, om het invoegen van foutieve data in databases te voorkomen", aldus Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/ Luxemburg.

De nieuwe oplossing is gebruiksvriendelijk en wordt aangeboden in de vorm van een plug-in voor Microsoft Excel waarmee men automatisch gegevens kan verbeteren zoals namen, adressen en telefoonnummers. De oplossing bevat ook tal van aanpassingen op basis van geslacht bij elke registratie. Ricoh biedt momenteel vijf tarieven naargelang de verschillende opkuisfuncties.

"De tool, die gebaseerd is op tal van databases, verbetert onnauwkeurigheden, elimineert tikfouten en kan zelfs details over geomarketing bieden", zo stipt Eric Gryson aan.

De cloud oplossing eerbiedigt de wetgeving over de privacy en wordt aangeboden met een flexibel genoemde tarifering (in functie van het aantal kredieten).

Het zijn exact deze voordelen die het marketing agentschap arge zeit media zocht voor zijn klant, een groot internationaal petroleumbedrijf. Het koos 5,5 miljoen kredieten in /data.mill om zo de adressen van de houders van getrouwheidskaarten in Oostenrijk op te kuisen en te verbeteren, in samenwerking met de hybride postdienst livepost. Eric Gryson vervolgt: "Voor arge zeit media hebben wij tien soorten data-analyses gebruikt, 234.000 datasets gecontroleerd, en vastgesteld dat 10.000 ontoelaatbaar waren. Uiteindelijk hebben wij 7.000 euro bespaard op slechts één campagne, door de mailings te wissen die niet afgeleverd zouden kunnen worden, noch voor zij naar de drukker vertrokken".

De /data.mill credits plannen, die momenteel beschikbaar zijn in Centraal Europa (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland), zullen in de volgende maanden in heel Europa aangeboden worden.

 

 

Show More
Back to top button
Close
Close