De tablet boert steeds sneller achteruit

De groei van de smartphones gaat steeds meer ten koste van de tablets, zo blijkt uit het laatste Adobe Digital Index rapport. Een wereldwijde trend die in de meeste landen bevestigd wordt, inbegrepen in België. Een wake up call voor de bedrijven.

post-image-3

In 2015 bedroeg de daling van het aandeel van de bezoeken vanop de tablet gemiddeld 7% wereldwijd. India vertoonde de grootste daling (-35%), zo toont het laatste door Adobe uitgevoerde onderzoek aan.

"Er was een tijd dat de internauten de tablet boven de smartphone verkozen, en niets liet verwachten dat die trend zou ombuigen. En toch is het gebruik van de tablet om op het web te surfen sterk gedaald, vooral omdat de schermen van de smartphones steeds groter worden", zo legt Tamara Gaffney uit, Principal Analyst bij Adobe Digital Index.

In plaats van een smartphone én een tablet te kopen, voorzien de gebruikers zich van een phablet, een telefoon met een groter scherm, dat zij gebruiken voor al hun toepassingen.

De resultaten van het onderzoek van Adobe moeten door de Europese bedrijven als een wake up call beschouwd worden. "Zij moeten de evolutie in de gebruiksgewoonten van de gebruikers volgen, die over steeds meer geavanceerdere toestellen kunnen beschikken", besluit Tamara Gaffney.

Show More
Back to top button
Close
Close