Waarom de merken hun mobiele vitrine niet mogen verwaarlozen

60% van Generation Y kiest voor mobiel winkelen. Maar wanneer de app of de mobiele site niet binnen de 3 seconden geladen is, zal de helft van de kopers elders gaan kijken!

post-image-3

Het laatste onderzoek van Dynatrace slaat in als een bom: de winkels hebben er alle belang bij om over een snelle app of mobiele site te beschikken. 49% van de 18 tot 34-jarigen en 47% van de volwassenen accepteert immers hoogstens 3 seconden laadtijd voor de app op hun smartphone of de mobiele website op hun tablet. Duurt het langer, dan gaan ze naar een concurrent.

De ketens doen er dus best aan naar deze boodschap te luisteren, want 68% van de ondervraagden geeft toe een app of website slechts één keer te proberen als het niet van de eerste keer lukt.  Een tweede kans die door 32% van de kopers niet eens gegeven zal worden!

Het onderzoek beklemtoont tevens dat 60% van Generation Y (18-34 jaar) zijn aankopen nu via het mobiele toestel verricht. De helft zegt meer te kopen via het mobiel toestel dan in de winkels.

Wat de eindejaarsfeesten betreft zegt 62% van de gebruikers ook dat hij zijn smartphone in de winkels zal gebruiken om de prijzen van de cadeautjes te vergelijken en om testen en commentaren op producten te lezen. Terwijl 37% zelfs geschenken zou kopen met zijn mobiele toestel, terwijl hij in de winkel zelf is.

51% van de 18 tot 34-jarigen is trouwens geneigd om op de sociale netwerken te klagen over de traagheid van een app of mobiele site.

"De webwinkels moeten elke traagheid van hun app of mobiele websites duur bekopen", legt Erwan Paccard van Dynatrace uit.

Om te besluiten: "de handelaars moeten voortaan niet alleen intra-muros een kwalitatieve dienst verlengen, maar ook in hun webwinkel. Zoniet lopen zij het risico om klanten te verliezen, die niet alleen hun beklag zullen doen bij hun familie, vrienden en collega`s, maar ook via de sociale media".

Show More
Back to top button
Close
Close