Selligent en StrongView gaan voluit voor omnichannel marketing

De twee bedrijven kondigden zopas hun fusie aan, die moet leiden tot een internationale entiteit die gespecialiseerd is in omnichannel marketing en emailmarketing voor het B2C marktsegment;

post-image-3

Het Belgisch bedrijf Selligent, specialist in oplossingen voor automatisering en beheer van data, kondigt zijn samensmelting aan met StrongView, een bedrijf dat in de Verenigde Staten bekend staat voor zijn contextuele marketingoplossingen. Het bijeenbrengen van de respectieve competenties van de twee bedrijven zou een nieuwe gigant moeten laten ontstaan in digitale B2C marketing.

De financiële termen van de private transactie werden niet vrijgegeven, maar zij zouden, aldus Selligent, een schuldenvrije groei moeten garanderen en het bedrijf liquide middelen bieden die zijn balans nog versterken.

"Dankzij deze fusie zullen marketeers gebruik kunnen maken van een innovatief internationaal platform dat merken toelaat om het erg wisselend  gedrag van gebruikers te detecteren en dienovereenkomstig te handelen voor, tijdens en na elk moment van uitwisseling", zo verklaarde Rich Lawson, CEO en Managing Partner van HGGC, die de functie van Voorzitter van het samengesmolten bedrijf zal uitoefenen.

Forrester van zijn kant voorziet dat de digitale marketing een gemiddelde jaarlijkse groei (CAGR) van 12% zal neerzetten in de volgende veertien maanden, om tegen 2019 de 103 miljard dollar te bereiken.

Show More
Back to top button
Close
Close