Home/ channel belgium /Hoe Tobania KBC moderniseert Hoe Tobania KBC moderniseert Het Belgische bedrijf, gespecialiseerd in "digitalisering van bedrijven", heeft zopas de herziening afgerond van de online werkomgeving voor de 16.000 werknemers van de KBC-bank. Een nieuwe "Kennisbank" op basis van Office 365. 2015-10-12Comment 156791459 De bankinstelling KBC onthult zijn nieuwe "Kennisbank", een online werkomgeving en een intranet bestemd voor zijn 16.000 werknemers. "Het oude IT-platform was achterhaald, duur in onderhoud, en het beantwoordde niet meer aan de verwachtingen van de bank", zo legt Geert Vandezande uit, program manager bij KBC. Het bedrijf besloot daarom om zich tot Tobania te wenden (voorheen Tobius en Saga Consulting) om zijn platform op te frissen. "De invoering van het nieuwe Office 365 platform biedt de werknemers van KBC tal van voordelen", zo stipt Geert Vandezande aan. Concreet zal alle informatie voortaan gecentraliseerd worden in één enkele omgeving, terwijl de medewerkers zelf nieuwe informatie kunnen aanmaken en delen via de verschillende afdelingen, aldus KBC. Bovendien zal de online omgeving met de markt mee-evolueren, zonder voortdurend geüpdatet te moeten worden. Kers op de taart: de uitrol van Office 365 bij KBC zal leiden tot een kostenvermindering, vermits de werkomgeving eenvoudiger is in vergelijking met het oude platform. Het IT-bedrijf belooft in de toekomst nog nieuwe functionaliteiten toe te voegen zoals Yammer, Delve, video en mobiele toegang. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address